Industrial Engineering Board


چالش‌هاي رشته‌ي مديريت پروژه در ايران (اول خرداد)

گردهمايي علمي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان مديريت پروژه با عنوان چالش‌هاي رشته‌ي مديريت مديريت پروژه در ايران از بعد آموزشي و كاربردي در روز سه‌شنبه (اول خرداد) از ساعت 17 الي 19 توسط كانون دانشجويي انجمن مديريت پروژه‌ي ايران در سالن دكتر مشايخي دانشكده‌ي مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود.

در اين نشست دكتر احد نظري، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي و دكتراي مديريت پروژه به ارائه‌ي سخنراني خواهند پرداخت و ميزگردي با حضور ايشان و دكتر محمدحسين صبحيه، دكتر حسين اسلامي و مهندس بهزاد آدرم برگزار مي‌شود تا به هم‌انديشي و پرسش و پاسخ پرداخته شود.

 

از تمامي دانشجويان و علاقمندان مديريت پروژه براي شركت در اين نشست دعوت به عمل آمده است كه جهت كسب اطلاعات تكميلي مي‌توانند از كانال‌هاي ارتباطي زير استفاده نماييد:

تلفن: 88848489، فكس: 88848490

وب‌سايت: www.ipma.ir           

وبگاه: www.ipmasc.blogfa.com

 

موضوعات و سوالات قابل طرح

1- مقایسه‌ي وضعیت رشته‌ي مدیریت پروژه در دانشگاه‌های ایران و خارج از کشور

2- آخرین وضعیت ادامه‌ي تحصیل در مقطع دکترا در رشته‌ي مدیریت پروژه در ایران

3- چگونگی برگزاری آزمون و انتخاب دانش‌پژوه در مقطع دکترا در ایران

4- آینده‌ي شغلی فارغ‌التحصیلان مدیریت پروژه در ایران و مقایسه آن با خارج

5- تفاوت سیلابس‌های درسی رشته‌ي مدیریت پروژه در دانشگاه‌های ایران

6- راهکارهای توسعه‌ي دانش مدیریت پروژه در ایران

7- بررسی وضعیت همکاری دانشگاه‌های داخلی و خارجی در رشته‌ي مدیریت پروژه (دوره‌های مشترک)

8- مقایسه‌ي اعتبار علمی و بازار کار دارندگان مدارک دانشگاهی در رشته‌ي مدیریت پروژه با دارندگان گواهینامه‌های بین‌المللی از قبیل PMP و IPMA و تفاوت مدارک در بازار کار

9- مشکلات کاربرد مدیریت پروژه علمی و نوین در محیط سنتی ایران

10- بررسی مباحث و زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی جدید در رشته‌ي مدیریت پروژه


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه آموزشي مديريت فرصت‌ورزي (2 الي 7 تير)‏

کارگاه آموزشي مديريت فرصت‌ورزي ]مديريت كارآفريني[ به مدت شش روز از 2 الي 7 تيرماه (شنبه تا پنج‌شنبه) توسط انجمن بين‌المللي مديران ايراني (I-AIM) با همكاري شركت آتيه‌بهار به منظور توانمندسازي مديران ایراني در اقتصاد جهاني برگزار مي‌شود و اساتيد مديريت در دانشگاه‌هاي آمريكاي شمالي و اروپا و فرصت‌ورزان ]كارآفرينان[ موفق ايراني با انتقال دانش به قشر تحصیلکرده و جوان، دانش و توان‌مندی‌هاي لازم را براي شناخت، توسعه و تبادل اطلاعات در مورد فرصت‌هاي اقتصادي در حوزه‌ي کاري را مي‌آموزانند.

اين دوره براي مديراني طراحي شده است كه مي‌خواهند با پيشگامي در نفوذ به بازارهاي جديد از فرصت‌هاي اقتصادي بهترين استفاده را ببرند و با تشخيص و سنجش بازار, تشكيل تيم كاري موثر, بازاريابي و تامين مالي ايده‌ي جديد, مديريت سازمان نوپا, و مسووليت اجتماعي سازمان‌ها آشنايي پيدا كرده و اصول فرصت‌ورزي بياموزند.

در اين دوره به يادگيري عملي مهارت‌هاي فرصت‌ورزي توجه خاص مي‌شود. بنابراين شركت‌كنندگان در اين دوره بر اساس ايده‌هاي كاري خود پروژه‌هايي عملي را به انجام مي‌رسانند و از بازخورد اساتيد برخوردار مي‌شوند. به علاوه شركت‌كنندگان از موقعيت بي‌نظيري براي آشنايي نزديك با فرصت‌ورزان موفق برخوردار خواهند بود كه مي‌تواند به موقعيت‌هاي همكاري ارزشمندي در درازمدت منجر شود.

 

اين كارگاه آموزشي مشابه دوره‌هاي Executive Education در دانشگاه‌هاي آمريكا و اروپا مي‌باشد و از ميان تقاضانامه‌هاي (فرم‌هاي ثبت‌نام) ارسالي حدود 40 نفر جهت شركت در دوره انتخاب مي‌شوند تا از کیفیت دوره كاسته نشود. (مخاطبين دوره)

 

هزينه‌ي دوره 950 هزار تومان است، اما تعداد محدودي كمك‌هزينه‌ي تحصيلي به صورت رقابتي به كساني كه ابراز تمايل كرده باشند، ارائه مي‌شود. اين بورسيه‌ي تحصيلي به صورت پرداخت 350 يا 650 هزار تومان به جاي هزينه‌ي دوره مي‌شود. (به شركت‌كنندگان موفق مدرك دوره‌ي فرصت‌ورزي توسط انجمن بين‌المللي مديران ايراني اعطا خواهد شد.)

 

علاقمندان جهت ثبت‌نام و كسب اطلاعات تكميلي مي‌توانند از كانال‌هاي ارتباطي زير استفاده نمايند:

تلفن: 8872112، فكس: 88720077

وب‌سايت: www.i-aim.org، پست الكترونيكي: workshops@i-aim.org

 

برنامه‌ي دوره

 

12 - 8

اصول علمي

14 - 13

سخنراني

17 - 14

18 - 17

روز اول

تشخيص فرصت‌ها, انتخاب بازار

فرصت‌ورزان و مديران

موفق بين‌المللي

پروژه‌ي فرصت‌ورزي

تجربيات عملي:

سخنرانان ميهمان

روز دوم

بازاريابي, انتخاب تيم

روز سوم

تامين مالي ايده‌ي جديد,

مديريت سازمان نوپا

فرصت‌ورزان و مديران

موفق در ايران

روز چهارم

برنامه‌ي سازمان (bp)،

ارائه‌ي ايده‌ها, مسووليت اجتماعي بخش خصوصي

روز پنجم

کار عملي تيمي، مشاوره‌ي تک به تک و آماده‌سازي براي ارائه‌ي نتايج پروژه

روز ششم

ارائه‌ي تيمي پروژه‌ها

جمع‌بندي

اختتاميه و ارائه‌ي

مدرک دوره

 

اساتيد و سخنرانان دعوت‌شده براي دوره

- پروفسور بهنام نقش تبريزي       استاد مديريت دانشگاه Stanford

- دكتر زاهد شيخ‌الاسلامي          مدير موسسه‌ي آموزش‌هاي پروژه‌اي دانشگاه California Polytechnic

- دكتر سينا رجال                      محقق فرصت‌ورزي دانشگاه Cambridge

- دكتر هژير رحمانداد                  استاديار مديريت دانشگاه VirginiaTech

- دكتر مصطفي رونقي                عضو هيات علمي- پژوهشي دانشگاه Stanford

- دكتر علي زواشكياني              محقق پسادكتراي مديريت دارايي‌ها در دانشگاه Toronto

- مهندس طهماسب مظاهري      مديرعامل بانك توسعه‌ي صادرات (وزير سابق اقتصاد و دارايي ايران)

- دكتر علي مستشاري              مشاور راهبردي UNDP و محقق سيستم‌هاي پيچيده‌ي اقتصادي- اجتماعي MIT

- پروفسور علينقي مشايخي       استاد دانشگاه صنعتي شريف

- دكتر بيژن خواجه‌پور                  رييس هيات مديره‌ي گروه آتيه‌بهار

- دكتر حسن علاقه‌بند                مديرعامل گروه بالي

- دكتر آلبرشت فريشنلاگر            مديرعامل شركت استراتژي‌هاي خاورميانه اتريش

 

مخاطبين دوره

نظر به اينكه هدف از اين دوره تعامل و تبادل دانش و تجربه ميان اساتيد برجسته خارج از كشور و نخبگان داخل كشور است، I-AIM بر آن است از ميان تقاضانامه‌هاي ارسالي توانمندترين و مناسب‌ترين افراد را براي شركت در اين دوره گزينش نمايد.

بدين ترتيب پيش‌شرط‌هايي براي شركت‌كنندگان در نظر گرفته شده كه از آن جمله مي‌توان به مدرك تحصيلي (داشتن حداقل ليسانس)، سابقه‌ي كاري و ارائه‌ي توضيحي مناسب از هدف و انگيزه فرد از شركت در دوره نام برد.

كانديداهاي ايده‌آل براي شركت در اين دوره، كارآفرينان خلاق و با استعدادي مي‌باشند، كه يا در حال راه‌اندازي كسب و كار جديدي هستند يا راهكار و تقسيم‌بندي جديدي را در فعاليت خود پايه‌گذاري مي‌كنند.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

هفتمين دوره‌ي جامع مديريت، برنامه‌ريزي و كنترل پروژه (36 ساعت)‏

هفتمين دوره‌ي جامع مديريت، برنامه‌ريزي و كنترل پروژه (آمادگي PMP) به مدت 36 ساعت طي دو هفته‌ي متوالي (روزهاي پنچ‌شنبه و جمعه) از 24 خرداد الي 1 تير (ساعت 8 تا 18) توسط موسسه‌ي مديريت پروژه‌ي آريانا در سالن آمفي‌تئاتر ابن‌سينا برگزار مي‌شود.

اين دوره تاكنون شش مرتبه توسط موسسه‌ي مديريت پروژه‌ي آريانا برگزار شده است و با استقبال خوب سازمان‌هاي پروژه‌محور مواجه شده است. در اين دوره جهت افزايش مهارت‌هاي عملي شركت‌كنندگان كارگروهي، كارگاهي و ايفاي نقش به همراه نمونه سوالات آزمون PMP و Caseهاي عملي پروژه‌ها در نظر گرفته شده است تا سطح دانش خود را درباره‌ي پيكره‌ي دانش مديريت پروژه (PMBOK Guide) و نحوه‌ي بکارگيري آن در موقعيت‌هاي واقعي ارتقا دهند. حضور افراد ذيل در اين دوره توصيه مي‌شود:

- مديران عامل سازمان‌هاي پروژه‌محور

- مديران و کارشناسان ارشد برنامه‌ريزي و کنترل پروژه‌ي سازمان­ها

- مديران پروژه‌ها و برنامه‌ها

- مديران و کارشناسان ارشد ديسيپلين‌هاي مختلف سازمان‌هاي پروژه‌محور

- و ساير علاقه‌مندان به مباحث مديريت پروژه

هزينه‌ي شركت در دوره 295 هزار تومان مي‌باشد كه به شركت‌كنندگان در دوره، گواهي‌نامه‌ي معتبر از سوي دبيرخانه‌ي كنفرانس بين‌المللي مديريت پروژه و موسسه‌ي مديريت پروژه‌ي آريانا اعطا خواهد شد. (معتبر جهت شركت آزمون PMP)

 

با توجه به ظرفيت محدود كارگاه، اولويت ثبت نام با كساني است كه در مهلت ثبت نام (10 خرداد) ثبت نام نمايند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام با كانال‌هاي زير تماس حاصل فرماييد:

تلفن: 12-88342908، فكس: 88342913 و يا پست الكترونيكي: apmi@aryanagroup.com

 

اهداف دوره

- تسلط بر تكنيك‌هاي علمي مديريت، برنامه‌ريزي و كنترل پروژه

- پياده‌سازي مثال‌هاي عملي در يك پروژه

- آمادگي شركت‌كنندگان جهت شركت در آزمون PMP با حل تست‌هاي نمونه

سرفصل‌هاي دوره

درس 1- تعريف و مشخصه‌هاي پروژه و مديريت پروژه

درس 2- ساختار شكست كار (WBS)

درس 3- مراحل و فرآيندهاي مديريت پروژه

درس 4- برنامه‌ريزي پروژه

درس 5- مديريت و برنامه‌ريزي محدوده‌ي پروژه

درس 6- مديريت و برنامه‌ريزي زمان پروژه

درس 7- مديريت و برنامه‌ريزي هزينه‌ي پروژه

درس 8 - مديريت و برنامه‌ريزي كيفيت پروژه

درس 9 - مديريت و برنامه‌ريزي ارتباطات پروژه

درس 10- مديريت و برنامه‌ريزي منابع انساني پروژه

درس 11- مديريت و برنامه‌ريزي تداركات پروژه

درس 12- مديريت و برنامه‌ريزي ريسك پروژه

درس 13- مديريت و برنامه‌ريزي يكپارچگي پروژه

درس 14- راهبري، هماهنگي و كنترل پروژه

درس 15- سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت پروژه

درس 16- گزارش‌هاي پروژه

درس 17- معرفي نرم‌افزارهاي مديريت پروژه

درس 18- حل نمونه تست‌هاي آزمون PMP

آشنايي مختصر با PMP (آزمون PMP)

گواهي‌نامه‌ي مديريت پروژه‌ي حرفه‌اي (PMP) كه توسط موسسه‌ي مديريت پروژه‌ي آمريكا (PMI) صادر مي‌شود مويد تسلط دارنده‌ي آن به حوزه‌هاي مختلف مديريت پروژه است. اين گواهي‌نامه شناخته‌شده‌ترين و معتبرترين گواهي‌نامه حرفه‌اي مديريت پروژه در جهان مي‌باشد و دارنده‌ي آن فرد متخصص و صاحب‌نظر در دانش حرفه‌اي مديريت پروژه شناخته مي‌شود.

امروزه بسياري از شركت‌هاي تراز اول دنيا همچون NASA، Microsoft، GE و ... داشتن PMP را براي مديران پروژه‌هاي خود الزامي نموده‌اند.

در ايران نيز رشد و گسترش اجراي پروژه‌هاي مختلف توجه و رويكرد جامعه‌ي مهندسي را به علم مديريت پروژه و كاربردهاي آن، همگام با رويكرد عام جهاني به اين مقوله جلب كرده است. به نحوي كه برگزاري كلاس‌ها و دوره‌هاي مختلف داخلي و خارجي مرتبط با اين مقوله در دانشگاه‌ها، شركت‌ها و مراكز تخصصي رشد شتابنده‌اي يافته است.

اساتيد دوره (رزومه‌ي اساتيد)

دكتر محمدابراهيم محجوب

دكتر شهرام شادرخ

مهندس مجيد فراهاني

مهندس علي واحدي

 


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

دعوت به همكاري از كارشناسان مديريت و مهندسي صنايع

گروه پژوهشي صنعتي آريانا، دانش‌آموختگان و دانشجويان رشته‌هاي مهندسي صنايع و MBA را براي همكاري در پروژه‌هايي در زمينه‌هاي زير به همكاري دعوت مي‌كند:

- برنامه‌ريزي استراتژيك (با تمركز بر موضوع Cascading)

- منابع انساني (با تمركز بر ارزيابي عملكرد و كانون‌هاي ارزيابي مديران(

- مهندسي مجدد فرايندها

- برنامه‌ريزي سبد فعاليت شركت‌هاي Holding (Portfolio Planning)

 

علاقمندان مي‌توانند رزومه‌ي كاري خود را از طريق فكس يا پست الكترونيكي ارسال نمايند:

تلفن: 88342912

فكس: 88342913

پست الكترونيكي: HR@aryanagroup.com


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

كنفرانس سازمان‌هاي پيشرو و حضور در فضاي تجارت جهانی ‏(نيمه‌ي دوم خرداد)‏

دومين كنفرانس بين‌المللي سازمان‌هاي پيشرو و حضور در فضاي تجارت جهاني، نيمه‌ي دوم خردادماه در تهران برگزار خواهد شد تا با در نظر گرفتن اجراي اصل 44 و حضور موفق شركت‌ها و سازمان‌هاي ايراني در عرصه‌ي ملي و بين‌المللي به بررسي تحولات اقتصادي در 6 محور و 27 زيرمحور بپردازند.

 

علاقمندان جهت حضور در كنفرانس و كسب اطلاعات تكميلي مي‌توانند از كانال‌هاي ارتباطي زير بهره بگيرند:

تلفكس: 2-88242460، 88242459

وب‌سايت: www.WTOConference.info

پست الكترونيكي: info@wtoconference.info

 

رييس هيات علمي كنفرانس

دكتر محمد نهاونديان

رييس مركز ملي مطالعات جهاني

هزينه‌ي ثبت نام

شركت‌كنندگان آزاد

000/650/1

دانشجويان و اعضاي هيات علمي

000/300/1

 

 

-----

قوانين مورفي


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

مقالات برتر سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت پروژه

بنابر اعلام دبيرخانه‌ي كنفرانس بين‌المللي مديريت پروژه مقالات زير در كنفرانس سوم به عنوان مقالات برتر شناخته شدند:

- تحليلي بر عوامل تغيير زمان و هزينه در پروژه‌هاي سدسازي و ميزان تاثير كارفرما، مشاور و پيمانكار در آن

- ارائه‌ي مدلي براي در نظرگيري وابستگي عدم قطعيت‌ها در شببيه‌سازي مونت‌كارلو به منظور بهبود فرايند تحليل كمي ريسك پروژه

- اخذ و بازنمايي دانش تاخيرات در پروژه‌هاي پتروشيمي ايران

 

 

لازم به ذکر است چهارمين كنفرانس بين‌المللي مديريت پروژه در ارديبهشت سال 87، دو بخش مطالعات كاربردي و مقالات علمي برگزار خواهد شد كه دبيرخانه‌ي كنفرانس از تمامي علاقمندان براي ارائه‌ي مقالات و تجارب خود دعوت به عمل آورده است و زمان‌بندي دريافت مقالات به زودي اعلام خواهد شد.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه آموزشي ‏MSP2007‎‏ (۲ روز)‏

کارگاه آموزشي Microsoft Project (MSP2007) به مدت 2 روز، 27 ارديبهشت و 3 خردادماه (دو پنج‌شنبه متوالي) توسط مرکز آموزش جهاد دانشگاهي علم و صنعت برگزار خواهد شد.

هزينه‌ي ثبت نام در اين كارگاه آموزشي 300 هزار ريال مي‌باشد كه براي دانشجويان 10 الي 15 درصد تخفيف در نظر گرفته شده است.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات تكميلي و ثبت نام در اين کارگاه آموزشي مي‌توانند از كانال‌هاي ارتباطي زير استفاده نمايند:

تلفن: 77453199، 77452708

 

محتواي دوره

- آشنايي و يادآوري مباحث كنترل پروژه

- آشنايي كلي با نرم‌افزار

- ايجاد فعاليت‌ها و اعمال زمان‌بندي و پيش‌نيازي و محدوديت‌هاي آن

- آشنايي با نماهاي مختلف نرم‌افزار

- تخصيص و تسطيح منابع

- پي‌گيري و گزارش‌گيري

- معرفي گزينه‌هاي جديد در نسخه‌ي 2007

مدرس دوره

مهندس مسعود حاجي‌غلام

بيش از 300 ساعت تدريس نرم‌افزارهاي کنترل پروژه)

 

 

-----

برنده بودن يا نبودن، انتخاب با ماست.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

همايش مديران آموزش سازمان‌هاي توليدي و خدماتي (30 و 31 خردادماه)‏

همايش مديران آموزش سازمان‌هاي توليدي و خدماتي، 30 و 31 خردادماه (چهارشنبه و پنج‌شنبه) در هتل المپيك با مشاركت، همكاري و حمايت جمعي از متخصصين و سازمان‌ها برگزار خواهد شد تا زمينه و بستر آشنايي با فعاليت‌هاي صورت‌گرفته، ارائه‌ي تجارب و شناسايي دستاوردها، يافته‌ها و نظريات در آموزش سازماني براي مديران و مسوولين آموزش فراهم شود.

جايگاه منابع انساني در سازمان‌هاي امروزي، تاثير آن بر رويكردهاي مديريتي، فعاليت‌هاي سازمان‌ها براي توجه به اين جايگاه و نگاه سازمان‌هاي ايراني به اين ضرورت به عنوان الويت‌هاي برگزاري همايش ذكر شده است. (معرفي همايش)

مديران آموزش، متخصصين، پژوهشگران و مشاورين علاقمند جهت ثبت نام و حضور در برنامه‌هاي همايش و كسب اطلاعات تكميلي مي‌توانند از طريق كانال‌هاي ارتباطي زير اقدام نمايند:

تلفن: 22247868- 22247854، فكس: 22214142

وب‌سايت: www.Training-Conference.com

پست الكترونيكي: info@Training-Conference.com

 

سازمان همايش

دبير علمي: دكتر ايرج سلطاني، مدير آموزش و توسعه‌ي منابع انساني مجتمع فولاد مباركه

رييس كميته‌ي راهبري: مهندس عبدالحميد نوري، مشاور و مدرس سيستم‌های آموزش

دبير اجرايي: مهندس اميرمحمد طباطبايي، مشاور و مدرس سيستم‌هاي مديريت

 

هزينه‌ي ثبت نام: 000/400/1 ريال (20 % تخفيف براي ثبت نام بيش از 3 نفر)


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

مجموعه كارگاه‌هاي بين‌المللي پريماورا (12 الي 18 خردادماه)‏

مجموعه كارگاه‌هاي بين‌المللي Primavera (Primavera Enterprise/Pert master) به مدت يك هفته توسط موسسه‌ي مديريت پروژه‌ي آريانا و با همكاري نمايندگي Primavera، از 12 الي 18 خردادماه (ساعت 8 الي 17) برگزار مي‌گردد تا شركت‌كنندگان با تسلط بر اين ابزار، آن را در اداره‌ي پروژه، برنامه و پورتفوليوي خود، به صورت كارآمد مورد استفاده قرار دهند.

مديريت پروژه‌ها در يك سازمان، به كارتيمي مشترك و ارتباطات درون‌سازماني وابسته است. اين امر نيازمند تيمي منعطف با نقش‌هايي است كه آنها را قادر سازد تا از ابزارهاي مديريت، پايش و كنترل پروژه‌ها و برنامه‌ها  به نحو موثر استفاده نمايند و امروزه نرم‌افزارهاي خانواده‌ي Primavera براي مديريت، برنامه‌ريزي و كنترل پروژه‌ها، توسط سازمان‌هاي بسياري در كليه‌ي صنايع به عنوان ابزار موثر مديريت پروژه و پورتفوليو مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

مدرس دوره Charles Stamtkis، مدرس رسمي نمايندگي موسسه‌ي Primavera در اروپا مي‌باشد كه به تدريس و پياده‌سازي نرم‌افزارهاي خانواده‌ي Primavera در كشورهاي مختلف مي‌پردازد و حضور  در اين كارگاه به افراد زير توصيه مي‌شود:

- مديران پروژه

- مديران برنامه‌ريزي

- كارشناسان ارشد برنامه‌ريزي و كنترل پروژه

به شركتكنندگان در اين دوره در صورت حضور كامل در هر دوره گواهي‌نامه‌ي معتبر از سوي نمايندگي Primavera اعطا خواهد شد.

 

علاقمندان به شركت در مجموعه كارگاه‌ها و كسب اطلاعات تكميلي مي‌توانند از طريق كانال‌هاي ارتباطي زير اقدام نمايند:

تلفن: 12-88342908، نمابر: 88342913 و يا پست الكترونيكي: apmi@aryanagroup.com

 

با توجه به محدوديت ظرفيت (حداکثر 20 نفر) اولويت با افرادي است که زودتر ثبت‌نام کنند. (مهلت ثبت‌نام تا 27 ارديبهشت‌ماه)

 

اهداف كارگاه‌ها

-  تسلط بر تكنيك‌هاي عملي مديريت، برنامه‌ريزي و كنترل پروژه در نرم‌افزار

-  تسلط بر كاربري نرم‌‌افزار در مديريت پروژه‌ها

-  پياده‌سازي مثال‌هاي عملي در يك پروژه فرضي توسط نرم‌افزار در هر درس

 

معرفي مجموعه‌ي كارگاه‌ها

 

عنوان كارگاه

زمان

هزينه‌ي كارگاه

كارگاه مقدماتي Primavera

P3e-Basic (Course 102)

12 تا 14 خرداد

شنبه تا دوشنبه

395 هزار تومان

كارگاه پيشرفته Primavera

P3e-Advance (Course 106)

15 تا 16 خرداد

سه‌شنبه و چهارشنبه

295 هزار تومان

دوره‌ي نرم‌افزار

Pert master Risk Expert

17 تا 18 خرداد

پنج‌شنبه و جمعه

295 هزار تومان

هزينه‌ي ثبت‌نام در هر سه كارگاه آموزشي

(با احتساب 10% تخفيف)

885 هزار تومان

 

سوابق كاري- آموزشي Charles Stamtkis

- 2003 تاكنون: تدريس بيش از 20 دوره‌ي آموزشي نرم‌افزارهاي خانواده‌ي Primavera توسط نمايندگي Primavera در اروپا

- 2006 تاكنون: مشاور و مدرس مديريت ريسك و مديريت پروژه‌ي شركت كرونز

- 2006-2005. سرپرست مديريت ريسك كميته‌ي برگزاري بازي‌هاي آسيايي دوحه (قطر)، مدير پروژه‌هاي:

- Enterprise wide Risk Management                   - Venue Evacuation Planning

- Risk and Issues Database                               - Occupational Health and Safety

- 2005-2004: مشاور مديريت ريسك شركت مديريت يكپارچه‌ي ريسك- اروپا

- 2004-2002: مدير پروژه- كميته‌ي برگزاري المپيك 2004 آتن- يونان، مدير پروژه:

- Emergency Plans

2001-1999: مدير عمليات كميته‌ي برگزاري المپيك 2000 سيدني- استراليا

 

سرفصل مطالب كارگاه‌ها

 

دوره‌ي پايه‌ي Primavera (Course 102)

 

مقدمه: مروري بر مديريت پروژه، P3e و چرخه‌ي حيات پروژه

1- تشكيل ساختار پروژه‌اي سازمان                     10- تعريف و تخصيص نقش‌ها

2- ايجاد پروژه در نرم‌افزار                                    11- تعريف منابع

3- تشكيل ساختار شكست کار پروژه                   12- تخصيص منابع و هزينه

4- تعريف فعاليتها                                           13- آناليز منابع و هزينه

5- تعريف و تخصيص اسناد پروژه                           14- بهينه کردن برنامه‌ي زمانبندي

6- تعريف روابط بين فعاليتها                              15- اجراي برنامه‌ي پروژه (به هنگام کردن)

7- زمانبندي فعاليتهاي پروژه                            16- آناليز برنامه به هنگام‌شده

8- تعريف قيدها                                                17- گزارشات عملكرد

9- آناليز دادههاي مربوط به زمانبندي                   18- سفارشي كردن محيط نرم افزار P3e

 

دوره‌ي پيشرفته‌ي Primavera (Course 106)

مقدمه: مروري بر دوره مقدماتي

1- تعريف كاربران و امنيت دسترسي به شبكه        12- تنظيم پروژه در حالت In و Out

2- بودجه‌بندي بالا به پايين                                 13- مقايسه‌ي پيشرفت فيزيكي واقعي و برنامه

3- تكنيك EV و تحليل آن در نرم‌افزار                        و تحليل مغايرت‌ها

4- تعريف و تخصيص كدبندي فعاليت‌ها                  14- آناليز منابع و هزينه

5- استفاده از سيستم Global Change                    - تنظيم قوانين محاسبه‌ي هزينه‌ها

6- تعريف تقويم                                                16- محاسبه‌ي زمانبندي پروژه، گزارش‌گيري و

7- مديريت ريسك در نرم‌افزار                                  تنظيم گزينه‌هاي زمانبندي

8- ورود و صدور داده‌ها در نرم‌افزار                         17- ارتباط نرم‌افزار با ساير نرم‌افزارها

9- تسطيح منابع                                              18- پياده‌سازي مثال‌هاي نمونه در نرم‌افزار

10- محاسبه‌ي اتوماتيك دادههاي واقعي                19- سفارشي كردن محيط نرم‌افزار

11- خلاصه كردن داده‌هاي پروژه‌ها

 

دوره‌ي نرم‌افزار Pert master (Course 702)

1- تئوري تحليل ريسك در نرم‌افزار                        13- الگوي ريسك سريع

2- تحليل مونت‌كارلو در ريسك                             14- مدلسازي پيشرفته‌ي وقايع احتمالي

3- استفاده از تخمين سه نقطه‌اي                       15- تحليل يكپارچه‌ي كمي و كيفي ريسك پروژه

4- استفاده از توزيع‌هاي مختلف                          16- طبقه‌بندي و ثبت ريسك

5- اجراي تحليل كمي ريسك                               17- پيوند (Link) يكپارچه با ساير نرم‌افزارها

6- نتايج تحليل ريسك در نرم‌افزار                         18- گزارشات براي مديريت ريسك

7- وقايع احتمالي در پروژه                                  19- اندازه‌گيري و ثبت همبستگي

8- بحرانيت- حساسيت و اهميت                         20- جريان نقدي احتمالي

9- توليد زمانبندي بر اساس ريسك                     21- ارزيابي پيشرفته‌ي ريسك

10- تحليل نتايج ريسك پروژه                               22- نوشتن Macro در نرم‌افزار

11- تحليل ريسك يكپارچه‌ي زمان و هزينه             23- گزارشات تكميلي و پيشرفته‌ي ريسك

12- مقدمه‌اي بر ثبت ريسك


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

پيام پروفسور هارولد كرزنر به سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت پروژه

پروفسور هارولد كرزنر (Kerzner H.) در پيام خود به سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت پروژه كه از اوهايو، دانشگاه بالدوين- والاس ارسال شده است ضمن معرفي روندها، ديدگاه‌ها و انتظارات نوين از پروژه، مديريت پروژه، مدير پروژه و تيم پروژه گمانه‌زني نموده است در آينده اصول آزموده مديريت پروژه در سياست و دولت‌ها به كار آيند به گونه‌اي كه راه و رسم كارگروهي به سود همگان جاري گردد و به دنبال آن موانع سياسي از ميان برداشته شوند.

 

متن فارسي و انگليسي پيام


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

سمينار انتقال تجربه‌هاي مديران کيفيت و تعالي سازماني (23 و 24 خردادماه)‏

سمينار انتقال تجربه‌هاي مديران کيفيت و تعالي سازماني با هدف ايجاد فضاي بهينه‌کاوي در ايران توسط انجمن مهندسي صنايع ايران، در 23 و  24 خردادماه (چهارشنبه و پنج‌شنبه) برگزار مي‌شود تا مديران موفق و کارشناسان با مطرح كردن تجربيات ارزنده و روش‌هاي دست‌يابي به آن، فرصتي مناسب جهت الگوبرداري براي مخاطبين و سازمان‌ها فراهم آورند.

مديران و كارشناسان مي‌توانند در دو قالب مستقل و يا سازماني تجربه‌هاي خويش را حول 8 محور و 27 زيرمحور در زمينه‌هاي اعلام‌شده جهت انتقال تجربه‌ها و برنامه‌هاي اثربخش سازماني تا 30 ارديبهشت ارسال نمايند.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات تكميلي، ثبت نام و ارسال مقاله از كانال‌هاي زير با دبيرخانه‌ي سمينار ارتباط برقرار نمايند:

تلفكس: 66742035 - 88242588

وب‌سايت: www.iiie.ir، پست الكترونيكي: SEFQM@iiie.ir

 

محورها (زيرمحورها)

1- رهبري

2- استراتژي‌ها

3- کارکنان

4- مشارکت‌هاي برون‌سازماني

5- مديريت منابع

6- فرآيندها

7- روابط با مشتريان

8- بهينه‌کاوي (Benchmarking)

زمينه‌ها

- آهن و فولاد

- برق و نيرو (توليد، توزيع، سازندگان و ....)

- خدمات عمومي

- خودروسازي

- معادن و فلرزات (آهن و فولاد، سيمان و غيره)

- نفت، گاز و پتروشيمي

- صنايع و خدمات مرتبط

 

هزينه‌ي ثبت نام (ريال)

آزاد

1,000,000

دانشجويان

700,000

ثبت نام گروهي (بيش از 5 نفر)

950,000

 


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع