Industrial Engineering Board


کارگاه‌های مدیریت پروژه‌ی پیشرفته (پنج روز- هفته‌ی اول اردیبهشت 88)

مجموعه کارگاه‌های مدیریت پروژه‌ی پیشرفته مشتمل بر چهار کارگاه آموزشی مجزا از چهارم الی هشتم اردیبهشت (جمعه الی سه‌شنبه) به مدت پنج روز توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آْریانا با همکاری دانشگاه ESC Lille در تهران برگزار خواهد شد.

پروفسور Turner R.، فوق دکترای مدیریت موثر پروژه از دانشگاه Oxford در این چهار کارگاه به ارائه‌ی مباحث عمیق و نوین در زمینه‌ی مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های پروژه‌محور، مدیریت طرح و سبد پروژه، مدیریت قراردادها و تدارکات و مدیریت و آنالیز ریسک پروژه خواهد پرداخت.

آشنایی با مدیریت پروژه و تجربه و سابقه‌ی کاری مرتبط با مدیریت پروژه‌های صنعتی و طرح‌های توسعه (پروژه‌های ساخت و نصب صنایع نیروگاهی، نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان و ...) بهره‌برداری بیشتری را برای دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط به همراه می‌آورد. (کارگاه‌ها با ساختار ارائه‌ی درس، مطالعه‌ی موردی، تمرین و مباحثه برگزار می‌گردد که همراه با ترجمه‌ی همزمان خواهد بود.)

به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی (به ارزش 8 PDU برای هر روز) از سوی دانشگاه ESC Lille (نماینده‌ی رسمی PMI) اعطا خواهد شد که جهت حضور در آزمون PMP یا تمدید آن، این گواهی (گواهی حضور در هر چهار کارگاه) ارزشی معادل 40 PDU خواهد داشت.

علاقمندان به ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-88342908، فکس: 88342913، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

عنوان کارگاه‌ (سرفصل‌ها)

زمان و هزینه

هدف کارگاه

مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های پروژه‌محور (8 PDU)

چهارم اردیبهشت

(1950 هزار ریال)

معرفی روش‌ها و مدل مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های پروژه‌محور

مدیریت طرح و سبد پروژه (8 PDU)

پنجم اردیبهشت

(1950 هزار ریال)

آموزش روش طبقه‌بندی طرح‌ها و سبد پروژه‌ها و بیان تخصیص منابع برای هر سبد پروژه

مدیریت قراردادها و تدارکات (16 PDU)

شش و هفتم اردیبهشت

(3850 هزار ریال)

درک ماهیت انواع قراردادها، زمان و دلیل استفاده از هر کدام از انواع قراردادها و چگونگی تنظیم آنها

مدیریت و آنالیز ریسک پروژه (8 PDU)

هشتم اردیبهشت

(1950 هزار ریال)

ارائه‌ی روش‌های شناسایی و آنالیز ریسک و تسهیم ریسک بین گروه‌های درگیر در پروژه

هزینه‌ی حضور در چهار کارگاه (پنج روز)، 873 هزار تومان خواهد بود (با ارزش 40 PDU برای آزمون PMP)


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

هشتمین همایش مراکز تحقیق و توسعه‌ی صنایع و معادن (فراخوان اصل مقاله)

هشتمین همایش مراکز تحقیق و توسعه‌ی صنایع و معادن در تابستان 1388 با موضوع آینده‌نگاری نوآوری در تحقیق و توسعه (Innovation Foresight in R&D) برگزار خواهد شد.

فرایند آینده‌نگاری، چشم‌اندازی میان‌مدت تا بلندمدت را با هدف اتخاذ تصمیمات روزآمد و بسیج اقدامات مشترک بنا می‌کند که در تعیین جهت و اولویت‌ها، افزایش همیاری ذی‌نفعان و هویت‌سازی موثر واقع می‌شود.

آینده‌نگاری فناوری در حوزه‌ی تحقیق و توسعه (R&D) سه دوره‌ی کاربرد ایجاد بیشترین منافع اقتصادی و اجتماعی (1)، شناسایی توسعه‌های علمی و فناورانه پرتاثیر بر رقابت و کیفیت زندگی (2) و رقم زدن آینده قبل از رسیدن به آن با آینده‌نگاری در حریم نوآوری (3) را طی نموده است.

اساتید و صاحب‌نظران در مقالات با ترسیم آینده‌ی نوآوری در سطح ایران و جهان به بررسی راهکارها و سیاست‌های رسیدن به آن آینده‌ها خواهند پرداخت تا براساس علایق ذی‌نفعان امروزی یک افق 10 تا 20 ساله برای نهادهای اندیشه‌محور انتخاب شود.

علاقمندان جهت ارسال مقاله (مهلت ارسال اصل مقاله: اول اردیبهشت 88) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی انجمن مراکز تحقیق و توسعه‌ی صنایع و معادن استفاده نمایند:

تلفن: 5-88557681، فکس: 88717212

وب‌سایت: www.iranrd.com، پست الکترونیکی: info@iranrd.com

 

محورهای تخصصی

- جایگاه صنعت و معدن در نظام ملی نوآوری

- سیاست‌گذاری و تعیین استراتژی نوآوری در راستای رقابت‌پذیری در واحدهای صنعتی و معدنی

- اهمیت و برنامه‌ی عملیاتی آینده‌نگاری نوآوری در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز

- فرایندها، روش‌ها و ابزارهای آینده‌نگاری نوآوری

- سبک‌های نوین (Paradigm) در نوآوری (نوآوری باز، خوشه‌های نوآوری و ...)

- اندازه‌گیری و مدیریت نوآوری

- دستاوردهای نوآوری صنعتی و معدنی

زمان‌بندی ارسال مقاله

پذیرش چکیده مقالات

20 اسفند 87

ارسال اصل مقاله

اول اردیبهشت 88

پذیرش نهایی

20 اردیبهشت 88

 

هزینه‌ی ثبت نام (هزار ریال)

آزاد

1800

اعضای انجمن

1500

دانشجویان

500


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه (فراخوان مقاله)

پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با همکاری علمی دانشگاه تربیت مدرس با برگزارکنندگان (گروه پژوهشی- صنعتی آریانا و انجمن مدیریت پروژه‌ی ایران) در تابستان 1388 برگزار خواهد شد.

تمامی تعاریف پروژه در موضوع یگانگی مساله‌ی پروژه مشترکند. وقتی مساله‏ای یگانه شد راه حلش هم یگانه است و مدیر پروژه این مسوولیت را دارد تا راهی که او را بهتر و زودتر به‏ پاسخ می‏رساند، بیابد. در رویکردهای نوین از مدیر پروژه انتظار می‌رود در این تصمیم‌گیری، درباره‌ی کسب و کار بنگاه نیز تصمیم بگیرد زیرا وی به جای این که تنها در زمینه‌ی پروژه کارشناس باشد در حال تبدیل شدن به صاحب کسب و کار است.

کمیته‌ی علمی با بررسی شرایط رکود اقتصادی و مسائل و مشکلات آن و توجه به فرصت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی، محور اصلی (Theme) کنفرانس را مدیریت پروژه در شرایط دشوار (فرصت‌ها و تهدیدها) تعیین نموده است.

اساتید، پژوهشگران، مدیران و صاحب‌نظران مدیریت پرژوه تا 31 فروردین 88 فرصت دارند مقالات خود را حول محورهای کنفرانس از طریق وب‌سایت کنفرانس با رعایت نحوه‌ی نگارش و الگوی مورد تایید به دبیرخانه ارسال نمایند.

کنفرانس به عنوان شبکه‏ای پوینده از پژوهشگران، نویسندگان، داوران، ارائه‏دهندگان، مخاطبان، برگزارکنندگان و دیگران می‌تواند در تمکیل چرخه‌ی دانش مدیریت پروژه (تولید- پخش- کاربرد- تولید بهتر) نقش جدی داشته باشد و صاحب‌نظران با ارائه‌ی نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود به برگزاری شایسته‌ی کنفرانس یاری می‌نمایند.

در زمان برگزاری کنفرانس، جایزه‌ی ملی مدیریت پروژه‌ی ایران به پروژه‌هایی که موفق به تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده‌ی خود در زمینه‌ی مدیریت پروژه ایران شوند، اعطا می‌شود. فرایند جایزه‌ی ملی مدیریت پروژه‌ی ایران با طرح و اعلام رسمی آن در کنفرانس چهارم (تابستان 87) آغاز شده که با اعطای جایزه در کنفرانس پنجم (مرداد 88) و ارائه‌ی گزارش بازخورد به متقاضیان در گام بیستم خود به ارزیابی و شروع بهبود فرایند جایزه منتهی می‌شود.

برگزارکنندگان کنفرانس، علاقمندان جهت ارسال مقاله، پیشنهاد، کسب اطلاعات تکمیلی و ثبت نام می‌توانند از کانال‌های ارتباطی دبیرخانه‌ی کنفرانس (گروه پژوهشی- صنعتی آریانا) استفاده نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 8883۶4١0

وب‌سایت: www.iipmc.com، پست الکترونیکی: info@iipmc.com

 

محورهای کنفرانس

 

محور اصلی: مدیریت پروژه در شرایط دشوار (فرصت‌ها و تهدیدها)

 

- مدیریت استراتژیک پروژه

- سازماندهی پروژه

- مدیریت اجرای پروژه

سازمان کنفرانس

 

دبیر: دکتر محمدحسین صبحیه (دانشگاه تربیت مدرس)

دبیر علمی: دکتر اقبال شاکری (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) (رسالت کمیته‌ی علمی)

مدیر کنفرانس: مهندس مجتبی اسدی (گروه پژوهشی- صنعتی آریانا)

مهلت ارسال مقاله: 31 فروردین

اعلام نتایج: تیر 88

برگزاری کنفرانس: مرداد 88


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

جایزه‌ی ملی مدیریت پروژه‌ی ایران

انجمن مدیریت پروژه‌ی ایران همزمان با پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه، جایزه‌ی ملی مدیریت پروژه‌ی ایران را به متقاضیانی که پروژه‌هاشان موفق به تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده‌ی خود در زمینه‌ی مدیریت پروژه‌ی شده باشند، اعطا می‌نماید.

در سال 1997، اولین جایزه‌ی مدیریت پروژه را انجمن مدیریت پروژه‌ی آلمان برای عملکرد عالی پروژه‌ها بر اساس مدل بالندگی پروژه (PEM) اعطا نمود. این جایزه در سال 2002 در گستره‌ی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه اعطا شد و به جایزه‌ی بین‌المللی تعالی پروژه تغییر نام داد.

مدل مبنای جایزه بین‌المللی مدیریت پروژه، یک ابزار الگوبرداری جهت بهبود مدیریت پروژه و ارزیابی دستاوردهای پروژه‌ها با دیدگاهی جامع است به عبارت دیگر این مدل امکان مقایسه‌ی پروژه با سایر پروژه‌ها و استفاده از تجربیات دیگران را فراهم می‌کند و این ابزار مدیریتی با شناسایی شیوه‌های بهبود، توانمندی‌ها و زمینه‌های بالقوه پیشرفت در پروژه، امکان افزایش مستمر کیفیت اجرای پروژه را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزیت مدل تعالی پروژه، عدم وابستگی به متدولوژی و روش خاص اجرایی مدیریت پروژه است که استفاده‌ی آن را در همه‌ی پروژه‌هایی که از روش‌ها، شیوه‌ها و متدولوژی‌های مختلف مدیریت پروژه امکان‌پذیر می‌کند.

یک تیم پروژه می‌تواند با ارائه تقاضانامه و اظهارنامه‌ی کتبی و تشریح نحوه‌ی تحقق معیارهای مدل تعالی پروژه (PEM) در پروژه‌ی خود، جهت کسب جایزه‌ی ملی تعالی مدیریت پروژه‌ی ایران اقدام نماید. این سند اظهارنامه به تیم پروژه کمک می‌کند از میزان موفقیت و نقاط قوت خود آگاه شده و توان بالقوه‌ی خود را جهت بهبود و پیشرفت در حوزه‌های قابل بهبود بکار گیرد.

علاوه بر مورد فوق، متقاضیان این جایزه از جانب تیم ارزیابی مجرب و باصلاحیت (حداقل چهار نفر) یک بازخورد کتبی دریافت می‌کنند که حاوی توضیحات جامع در مورد فرایند ارزیابی، خلاصه‌ی محتوای ارزیابی، نقاط قوت و حوزه‌های بهبود در هر یک از معیارهای مدل و همچنین درصد امتیاز کسب‌شده برای هر معیار می‌باشد.

 

زمان‌بندی جایزه‌ی ملی مدیریت پروژه‌ی 1388

ر.

عنوان فعالیت

مهلت مقرر

سال 87

1

اعلام رسمی- چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه

مرداد

2

آموزش ارزیابان و متقاضیان

13 تا 15 آذر

3

ارسال فرم درخواست به متقاضیان

30 دی

4

مهلت ارسال فرم درخواست متقاضیان

15 بهمن

5

آموزش اظهارنامه نویسی برای پروژه‌های داوطلب

18 بهمن

6

تعیین و اختصاص تیم‌های ارزیاب جایزه

20 بهمن

7

تسلیم اظهارنامه (گزارش) پروژه‌های داوطلب

20 اسفند

سال 88

8

ارزیابی اولیه‌ی اظهارنامه توسط ارزیابان

31 فروردین

9

جلسه اجماع ارزیابان

10 اردیبهشت

10

ارائه‌ی گزارش به هیات داوری

20 اردیبهشت

11

جلسه هیات داوران

31 اردیبهشت

12

اعلام نظر اولیه‌ی هیات داوران

10 خرداد

13

بازدید از دفتر پروژه

31 خرداد

14

ارائه‌ی گزارش بازدید به هیات داوران

15 تیر

15

تصمیم‌گیری نهایی هیات داوران

31 تیر

16

آمادگی جایزه

10 مرداد

17

تسلیم گزارش بازخورد ارزیابان به دبیرخانه

10 مرداد

18

اعطای جایزه- پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه

مرداد

19

تسلیم گزارش بازخورد به متقاضیان

دو هفته پس از کنفرانس

20

بررسی، ارزیابی و شروع بهبود فرایند جایزه


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه‌های نگهداری و تعمیرات Ben Stevens در تهران (یک هفته)

سه کارگاه نگهداری و تعمیرات توسط Ben Stevens، استاد دانشگاه Toronto به مدت یک هفته از 29 فروردین 88 (شنبه) به دعوت گروه پژوهشی- صنعتی آریانا در تهران برگزار خواهد شد.

طرحریزی این کارگاه‌های دو و سه‌روزه منطبق بر نیازهای صنعت بوده و شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی خود را از دانشگاه Toronto دریافت خواهند کرد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و ثبت نام می‌توانند از تلفن 88342900 استفاده نمایند.

 

عنوان کارگاه

زمان

تشریح چگونگی انتخاب سیستم کامپیوتری مناسب نگهداری و تعمیرات (CMMS)

29 و 30 فروردین 88

(شنبه و یک‌شنبه)

آشنایی با شاخص‌های اصلی عملکرد (KPI) در نگهداری و تعمیرات و تشریح نحوه‌ی استخراج آنها و انجام ترازسنجی (Benchmarking)

31 فروردین و اول اردیبهشت

آشنایی با ساختار نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) و تشریح نحوه‌ی پیاده‌سازی مرحله به مرحله‌ی آن

دوم تا چهارم اردیبهشت

(چهارشنبه تا جمعه)

 

آشنایی Ben Stevens

- رییس موسسه‌ی OMDEC (فعال در زمینه‌ی قابلیت اطمینان تجهیزات، CMMS و بهبود نگهداری و تعمیرات)

- 30 سال سابقه‌ی آموزش و مشاوره در حوزه‌ی نگهداری و تعمیرات

- ریاست کنفرانس بین‌المللی نگهداری و تعمیرات دبی در شش مقطع

- شهرت خوب در حوزه‌ی خلیج فارس به جهت فعالیت‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی موفق در 12 سال گذشته

- موافقت‌نامه‌ی بلندمدت در زمینه‌ی نگهداری و تعمیرات با دو تولیدکننده‌ی فولاد و برق در ژاپن و اندونزی

- هفت سال مدیر توسعه‌ی تجاری مرکز بین‌المللی مدیریت دارایی‌های فیزیکی PwC در تورنتو و تمرکز بر روی ارتباطات تجاری PwC با فروشندگان سیستم‌های مدیریت دارایی (IBM این شرکت مشاوره‌ای را در سال 2002 خرید)

- مدیر شرکت DataTrak Systems (فعالیت در فروش، توزیع و اجرای CMMS)


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه آموزشی مدیریت تبلیغات (نیمه‌ی اسفند)

کارگاه آموزشی مدیریت تبلیغات، 14 و 15 اسفند (چهارشنبه و پنج‌شنبه) توسط گروه پژوهشی- صنعتی آریانا (مدرس: دکتر محمود محمدیان) در تهران برگزار خواهد شد.

انتخاب راه مناسب، بهینه و اثربخش در تبلیغ برای سازمان‌هایی که هزینه‌های قابل توجهی در زمینه‌ی تبلیغات صرف می‌کنند، اهمیت پیدا کرده است. فقدان یک بینش علمی و صحیح در این زمینه، فضای بی‌اعتمادی میان مخاطب و تولیدکننده‌ی کالا و خدمات را باعث شده و آسیب‌های جدی به تبلیغات سازمان‌ها وارد می‌نماید.

ارتقای دانش حرفه‌ای در تبلیغات و موضوعات مرتبط، شرکت‌کنندگان کارگاه را با الگوی ساخت تبلیغات و مراحل آن آشنا می‌کند و مدیران ارشد حوزه‏های فروش، بازاریابی، تبلیغات و برند می‌توانند نحوه‌ی تبلیغات صحیح برای محصولات و خدمات را بررسی کرده و به ارزیابی عملکرد فرایندهای تبلیغات خود بپردازند تا زیرساختارها و اجزای کلیدی فرایندهای مرتبط را جهت بهره‌برداری از آثار مثبت تبلیغات در شرکت خود ایجاد نمایند.

هزینه‌ی کارگاه 190 هزار تومان می‌باشد و به شرکت‌کنندگان، گواهی‌نامه‌ی 16 ساعت آموزش از سوی پژوهشکده‌ی کیان با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود.

علاقمندان به ثبت نام (ظرفیت 30 نفر) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی استفاده نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 88836410، وب‌سایت: www.irmmc.com

 

بسته‌ی آموزشی کارگاه

روز اول

- کلیات بازاریابی

- کلیات برنامه‌ی مبارزه‌ی تبلیغاتی (Advertising Campaign)

- طریقه‌ی هدف‌گذاری در تبلیغات

- چگونگی تخصیص بودجه‌ی تبلیغاتی

- کلیات پیام

- فرایند خلق پیام

- برگزاری چند کارگروهی آموزشی- کاربردی

روز دوم

- کلیات خلاقیت

- 15 اصل خلاقیت

- تعیین جلسات خلاقیت

- خلق پیش‌بینی تبلیغاتی با استفاده از خلاقیت

- کلیات رسانه، تشریح رسانه‌های گروهی

- کلیات رسانه‏های الکترونیکی

- فرایند ارزیابی برنامه‌ی تبلیغاتی

- برگزاری چند کارگروهی آموزشی- کاربردی


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع