Industrial Engineering Board


گرامیداشت آغاز روز از نو (فراخوان بازخورد)

روز از نو، برنامه‌ی صبحگاهی شبکه‌ی دو، روز دوشنبه (28 اردیبهشت) در ویژه‌برنامه‌ای شروع پخش خود را گرامی می‌دارد.

لازمه‌ی مخاطب‌گرایی، دریافت بازخورد از مخاطبین است و انتظارات مطرح‌شده یکی از بهترین شکل‌های بازخورد از طرف مخاطب به رسانه است. بازخوردهای رسیده از طرف مخاطبین همراه با توانایی توسعه‌ی راه‌های خلاقانه‌ی ارائه‌ی ارزش برتر به مخاطب، رسانه را موفق به ارائه‌ی خدمت جدید و بهتر می‌نماید.

علاقمندان می‌توانند انتظارات خود را از این برنامه‌ی تلویزیونی از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با مجریان و تهیه‌کنندگان آن در میان بگذارند:

تلفن روابط عمومی: 88771101، تلفن برنامه: 88771104 (فعال از 6:30 تا 9 صبح)

پست الکترونیکی: roozaznow@irib.ir (ارسال رونوشت (CC) به karimi@iiits.org)

پیام کوتاه: 30000202


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

سومین کنفرانس لجستیک و زنجیره‌ی تامین (فراخوان مقاله)

سومین کنفرانس لجستیک و زنجیره‌ی تامین با موضوع لجستیک زیرساخت توسعه‌ی پایدار در هفت محور در نیمه‌ی تابستان برگزار خواهد شد.

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در راستای برآوردن احتیاجات مشتریان خود، مجموعه‌ای از روش‌های بهبوددهنده‌ی عملکرد جریان کالا، خدمات و اطلاعات از تولید تا تحویل را بکار می‌گیرند تا در عرصه‌ی رقابتی بازارهای کسب و کار، سود و هزینه‌های عملیاتی را تحت تاثیر قرار دهند.

پژوهشگران با ارسال مقالات پژوهشی جدید از کاربرد یافته‌های علمی ضمن تبادل علمی با صاحبنظران و مجریان طرح‌ها، گسترش و ارتقای علم لجستیک را از دوباره‌کاری و حرکت‌های موازی دور نگه می‌دارند.

علاقمندان جهت ارسال مقاله، ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی دبیرخانه (انجمن لجستیک ایران) استفاده نمایند:

تلفن: 2-22662481، فکس: 22662483

وب‌سایت: www.ilsc2009.ir، پست الکترونیکی: info@ilsc2009.ir

 

محورهای کنفرانس

- مدیریت ارتباطات مشتریان و مصرف‌کنندگان

- مدیریت ارتباطات تامین‌کنندگان و ارزیابی عملکرد آنها

- مدیریت لجستیک، یکپارچگی زنجیره‌ی تامین، ناب‌سازی

- استراتژی‌های زنجیره‌ی تامین، آنالیز روش لجستیک و متدولوژی تامین

- مهندسی جریان فیزیکی زنجیره، الگوریتم‌ها، کانال‌های ارتباطی

- مفاهیم، تئوری‌ها، مباحث نوین، ابزارهای مدیریتی و مهندسی در زنجیره‌ی تامین

- مدیریت اطلاعات، آنالیز داده‌ها، تحلیل نوسانات

سازمان کنفرانس

 

رییس: دکتر سیدمسعود میرکاظمی

دبیر: دکتر عیسی نخعی

دبیر علمی: دکتر بهروز کریمی

دبیر اجرایی: مهندس حسین تفی‌زاده

 

زمان‌بندی کنفرانس

مهلت ارسال چکیده مقاله

10 خرداد

تایید اولیه در مدت 72 ساعت

مهلت ارسال اصل مقاله

20 خرداد

پاسخگویی نهایی

نیمه‌ی دوم تیر


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

دوره‌ی مبانی حقوقی، فهرست بها، شرایط عمومی و خصوصی پیمان (سه روز)

دوره‌ی مبانی حقوقی، فهرست بها، شرایط عمومی و خصوصی پیمان، 30 اردیبهشت تا اول خردادماه (سه روز آخر هفته) توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا برگزار خواهد شد.

مسائل حقوقی و قانونی مهم‌ترین چالش و مشکل اصلی شرکت‌های پروژه‌محور محسوب می‌گردد که اختلافات ناشی از نادیده انگاشتن ظرایف حقوقی قرارداد بین کارفرما و پیمانکار به اهداف اصلی پروژه آسیب می‌رساند.

دکتر مجید پرچمی، تهیه‌کننده‌ی ضوابط حقوقی پیمانکاری، شرکت‌کنندگان را با تنظیم شرایط عمومی پیمان و فهرست بها (از اسناد اصلی قراردادهای پیمانکاری سه‌عاملی) آشنا می‌کند تا در هنگام اجرای پیمان با تفسیر درست مفاد آن به نحو صحیح مشکلات و ادعاهای قراردادی را مدیریت کنند.

تنظیم دقیق و جامع شرایط عمومی و خصوصی پیمان در قرارداد از بروز ادعاهای قراردادی طرفین جلوگیری می‌کند و تنظیم صحیح فهرست بهای قراردادی در فرایند مالی و نیز تغییرات شرح کار پروژه نقش مهمی دارد.

هزینه‌ی دوره 295 هزار تومان می‌باشد و به ثبت نام‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی معتبر دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

علاقمندان جهت ثبت نام (مهلت تا 20 اردیبهشت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-88342908، فکس: 88342913، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

سرفصل مطالب دوره

- دستورالعمل تکمیل موافقت‌نامه و شرایط خصوصی

- شرایط عمومی و خصوصی پیمان

- بخشنامه‌های تعدیل، ضمانت‌نامه، تاخیر در پرداخت و بخشنامه متر مربعی (1000 جدید)

- دستورالعمل نحوه‌ی ارائه‌ی پیشنهاد قیمت از سوی پیمانکاران (جدید 22/6/84)

- فهرست بها (فهرست بهای واحد پایه‌ی رشته‌ی ابنیه‌، رسته‌ی ساختمان

- دستورالعمل کاربرد

* کلیات و موارد کلی مهم فصول 1 الی 3

* مصالح پای کار

* ضریب طبقات و ضریب ارتفاع

* شرح اقلام هزینه‌های بالاسری

* ضریب منطقه‌ای

* دستورالعمل تجهیز و برچیدن کارگاه

* نحوه‌ی عمل برای تعیین قیمت‌های جدید پیمان‌های منعقده بر اساس فهرست بها

- آزمون

مخاطبین

- مدیریان بخش‌های تخصصی امور مرتبط با پروژه‌ها

- مجریان و مدیران پروژه‌ها

- کارشناسان قراردادی و پیمان رسیدگی

- کارشناسان امور مالی و ذیحسابی

- کارشناسان درگیر در امور پروژه

 

موضوعاتی که مخاطبین دوره بر آن تسلط پیدا می‌کنند

- مبانی حقوقی قراردادهای خصوصی و عمومی

- نحوه‌ی برآورد و تنظیم اسناد پیمان قراردادهای سه‌عاملی

- شرح و تفسیر مفاد ماده‌های شرایط عمومی و خصوصی پیمان و فهرست‌های بها

- چالش‌ها و راهکارها در مفاد شرایط عمومی پیمان و فهرست بها

- ادعاها و پاسخ‌ها در قراردادهای پیمانکاری سه‌عاملی

 

مدرس کارگاه: دکتر مجید پرچمی

- دکترای مدیریت ساخت از دانشگاه علم و صنعت ایران

- مدیر پروژه در شرکت مهاب قدس

- مسوول رسیدگی پیمان و کنترل پروژه‌ی شرکت پیمان‌صنعت

- مدیر پروژه‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیا

- سرپرست کنترل پروژه و دفتر فنی نظارت شرکت قرب غدیر

- مدیر طرح تهیه‌ی ضوابط حقوقی پیمانکاری برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

- تدریس یکصد دوره در دانشگاه و صنعت

- ارائه‌ی بیست مقاله در کنفرانس‌ها و نشریات


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

دوره‌ی بین‌المللی مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشرفته (شش روز)

دانشگاه Toronto، دوره‌ی بین‌المللی مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشرفته را شامل سه کارگاه آموزشی مجزا، طی شش روز با همکاری نماینده‌ی ایرانی خود، گروه پژوهشى صنعتى آریانا از 27 اردیبهشت تا اول خردادماه (یک‌شنبه تا جمعه) در تهران برگزار می‌نماید.

بهبود عملکرد مدیریت نگهداری و تعمیرات اثر قابل ملاحظه‌ای بر کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش بهره‌وری و در نهایت سودآوری واحدهای صنعتی خواهد داشت. نقش تعیین‌کننده‌ی تغییر پارادایم از تعمیرات و نگهداری به نگهداری و تعمیرات در ایجاد مزیت رقابتی، بازتعریف جایگاه مدیریت دارایی‌های فیزیکی را به پیشنیاز موفقیت سازمان‌ها و صنایع در مسیر تعالی تبدیل کرده است.

انتقال دانش مدیریت نگهداری و تعمیرات از پایگاه‌های طراز اول جهانی از طریق شبکه‌ی ارتباطی اساتید و مشاوران برجسته‌ی داخلی و بین‌المللی فنی و نگهداری و تعمیرات و دانشگاه‌های معتبر به تسری این دانش به صنایع کشور و انتقال تجارب به مدیران و کارشناسان داخلی به صورت کاربردی می‌انجامد.

یادگیری بومی کردن و بکار بردن مباحث فراگرفته در مثال‌های عملی و واقعی متعدد به بهره‌گیری صنایع در حوزه‌های مختلف از نیروی انسانی کارامد در پروژه‌های ارزیابی و پیاده‌سازی تکنیک‌های نگهداری و تعمیرات و تدوین استراتژی‌های آن منجر خواهد شد.

برای این دوره‌ی شش‌روزه با توجه به نیاز صنایع مختلف به سه موضوع انتخاب CMMS، تحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و انجام الگوبرداری (Benchmarking) و پیاده‌سازی RCM، دانشگاه Toronto مدرس حرفه‌اى و مورد تایید خود، Ben Stevens را برای چهارمین مرتبه به ایران اعزام می‌کند تا با تجارب 25 ساله‌اش به هدایت شرکت‌کنندگان بپردازد. (سطح رضایت‌مندى از برنامه‌هاى وی در ایران بالاى 90 درصد بوده است.

هزینه‌ی هر یک از بخش‌های سه‌گانه‌ی دوره، 395 هزار تومان می‌باشد و گواهی‌نامه‌ی بین‌المللى دانشگاه Toronto به مسوولین مدیریت و نگهداری از تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی سازمان‌ها اعطا خواهد شد. (10 درصد تخفیف جهت ثبت نام در بیش از دو کارگاه یا ثبت نام گروه‌های پنج‌نفره)

علاقمندان جهت ثبت نام (ظرفیت هر کارگاه: 35 نفر) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 88836410، پست الکترونیکی: info@aryanagroup.com

 

عنوان کارگاه (سرفصل مطالب)

زمان

انتخاب سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) مناسب برای سازمان

27 و 28 اردیبهشت

(یک‌شنبه و دوشنبه)

در سازمان‌ها و صنایع ایران معیارهای انتخاب یک CMMS مناسب به درستی تبیین نشده است و فرایند انتخاب آن رویه‌مند نیست و این شرایط، بحث انتخاب و خرید یک CMMS مناسب به منظور مدیریت و هماهنگ کردن فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات را به یک چالش جدی تبدیل می‌کند. در این کارگاه متدلوژی انتخاب CMMS به صورت مرحله به مرحله و جزییات کامل اجرایی آن به همراه پیشنیازهایی هر مرحله به منظور غلبه بر این چالش ارائه می‌شود.

شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد و الگوبرداری در نگهداری و تعمیرات

29 و 30 اردیبهشت

در این کارگاه انواع شاخص‌های کلیدی که هم‌اکنون سازمان‌های جهت موفقیت بیشتر استفاده می‌کنند ارائه می‌شود تا سازمان‌ها با توجه به شرایط‌شان از آنها برای کنترل وضعیت نگهداری و تعمیرات سازمان خود استفاده نمایند و در ادامه فرایند صحیح الگوبرداری به صورت مرحله به مرحله با مسائل ریز فرارو در مسیر انجام کار معرفی می‌شود.

ساختار نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM)

31 اردیبهشت و اول خرداد

(پنج‌شنبه تا جمعه)

مدیریت نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) با افزایش پایایی ماشین‌آلات به یک ابزار سودمند جهت بهینه‌سازی مدیریت عملیات و فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات سازمان‌ها تبدیل شده است. در این کارگاه، گنجاندن یک سری از تکنیک‌ها در برنامه‌ی نگهداری و تعمیرات هر یک از تجهیزات آموزش داده می‌شود و با ارائه‌ی مثال‌های متنوع، شرکت‌کنندگان توانایی پیاده‌سازی این ابزار را در محیط کار خود کسب می‌کنند.

 

مخاطبین دوره

مخاطبان این دوره مدیران کارخانه، معاونین برنامه‌ریزی، مدیران و کارشناسان فنی، مدیران، متخصصین و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و برنامه‌ریزان و سیاستگذاران این حوزه در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، تولید و توزیع برق، آب و فاضلاب، معادن، سیمان و فولاد، خودرو و ماشین‌سازی، حمل و نقل (هواپیمایی، کشتیرانی، راه‌آهن و مترو)، دفاعی، مخابرات و ... هستند که مسوولیت مدیریت و نگهداری از تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی سازمان را بر عهده دارند.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

فرصت آمادگی آزمون PMP بر مبنای PMBOK2004 (22 تا 25 اردیبهشت)

آخرین فرصت آمادگی آزمون PMP بر مبنای PMBOK2004 به مدت چهار روز از 22 تا 25 اردیبهشت (سه‌شنبه تا جمعه) در کارگاه جامع آموزش مدیریت پروژه‌ی حرفه‌ای توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا فراهم می‌شود. (این آزمون از هشتم تیرماه (1 July 2009) بر مبنای ویرایش 2008 انجام می‌شود.)

تا انتهای سال 2008، 350 هزار نفر، دانش خود را در حوزه‌های مختلف مدیریت پروژه و نحوه‌ی بکارگیری این دانش به تایید موسسه‌‌ی مدیریت پروژه‌ی آمریکا (PMI) رسانده‌اند و در زمره‌ی افراد متخصص و صاحب‌نظر در دانش حرفه‌ای مدیریت پروژه قرار گرفته‌اند.

مدرس کارگاه، مهندس سعید زمانی (PMP) با 10 سال تجربه در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت پروژه، شرکت‌کنندگان را جهت برنامه‌ریزی تفصیلی آمادگی شرکت در آزمون PMP با ساختار و منابع آزمون آشنا می‌کند و برمبنای ترکیب و نوع پرسش‌ها، به بررسی و مرور تست‌ها و نکات مهم استاندارد PMBOK می‌پردازد.

هزینه‌ی کارگاه برای مخاطبین آشنا به مدیریت پروژه براساس PMBOK، 385 هزار تومان در نظر گرفته شده است تا ضمن دریافت گواهی‌نامه‌ی دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آماده‌ی حضور در فرایند اخذ گواهی‌نامه (تور PMP) شوند.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-۸۸۳۴۲۹۰۸، فکس: ۸۸۳۴۲۹۱۳، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

سرفصل مطالب کارگاه

- بررسی ساختار آزمون (تعداد، ترکیب و نوع پرسش‌ها، مدت زمان پاسخگویی و ...)

- مرور نکات مهم هر یک از فصل‌های استاندارد PMBOK Guide

- مرور نکات تستی هر یک از فصل‌های استاندارد

- بحث و بررسی در مورد تست‌های نمونه برای هر یک از فصل‌های استاندارد

- مرور نکات مهم مسوولیت حرفه‌ای مدیران پروژه

- مرور نکات تستی مسوولیت حرفه‌ای مدیران پروژه

- بحث و بررسی در مورد تست‌های نمونه برای مسوولیت حرفه‌ای مدیران پروژه

- برگزاری یک آزمون کامل (شبیه‌سازی آزمون PMP)

- معرفی تفصیلی منابع آموزشی آمادگی برای آزمون

- برنامه‌ریزی تفصیلی کسب آمادگی کافی برای شرکت در آزمون

مدرس کارگاه: مهندس سعید زمانی (PMP)

 

- کارشناس ارشد MBA از دانشگاه کانادایی Royal Roads

- کارشناس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف

- دارای گواهی‌نامه‌ی مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی (CMQOE) از انجمن کیفیت آمریکا (ASQ)

- دارای گواهی‌نامه‌ی ممیزی کیفیت (CQA) از انجمن کیفیت آمریکا (ASQ)

- ده سال تجربه در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و طراحی، مستندسازی و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت پروژه و مدیریت کیفیت در شرکت‌های مهندسان مشاور تهران رایمند، نورهان صنایع و مشاوران مدیریت داتیس

- برگزاری بیش از ۴۰ دوره‌ی آموزشی در سازمان‌ها و صنایع مختلف

 

 

-----

- دعوت گروه پژوهشی- صنعتی آریانا به همکاری در پنج زمینه


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

دعوت به همکاری در پروژه‌ها

دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی صنایع، اقتصاد و MBA جهت همکاری در پروژه‌های گروه پژوهشی- صنعتی آریانا در پنج زمینه دعوت به همکاری شده‌اند.

1- مطالعات اقتصادی پروژه‌ها

2- برنامه‌ریزی استراتژیک

3- ارزیابی عملکرد و کانون‌های ارزیابی مدیران

4- مهندسی مجدد فرایندها

5- برنامه‌ریزی سبد فعالیت‌ شرکت‌های Holding

 

علاقمندان می‌توانند رزومه‌ی کاری خود را به زبان فارسی از طریق نمابر 88342913 یا پست الکترونیکی HR@aryanagroup.com جهت بررسی ارسال نمایند.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

سمینار آشنایی با مدیریت دانش (24 اردیبهشت)

سمینار آشنایی با مدیریت دانش به مدت 4 ساعت در 24 اردیبهشت‌ماه (صبح پنج‌شنبه) با ارائه‌ی دکتر پیمان اخوان از سوی انجمن مهندسی صنایع ایران برگزار خواهد شد.

کسب مزیت رقابتی پایدار به وسیله‌ی دانش، طراحی سازمان را جهت شناخت، احصا و ذخیره‌ی دانش درون‌سازمانی ضروری ساخته است تا مدیران ارشد ضمن بهره‌برداری از آن، اطلاعات و دانش جدید را برای نیازهای دانشی خود بکار گیرند.

هزینه‌ی سمینار 70 هزار ریال (50 هزار ریال برای اعضای انجمن) می‌باشد و برای شرکت‌کنندگان در صورت درخواست، گواهی‌نامه‌ی حضور صادر می‌گردد.

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از طریق تلفن 88363116 یا 88575318 با واحد آموزش انجمن مهندسی صنایع ایران تماس حاصل نمایند.

 

سرفصل‌های سمینار

- آشنایی با مفاهیم پایه در مدیریت دانش

- انواع دانش و چگونگی تبدیل آنها به یکدیگر

- چرخه‌ی دانش و مارپیچ دانش

- نقشه‌ی دانش در سازمان

- ‌نقش و تاثیر مدیریت دانش در سازمان

- ابعاد و فرایندهای مدیریت دانش

- چالش‌های مدیریت دانش در سازمان

- عوامل شکست و موفقیت مدیریت دانش در سازمان‌ها

- بررسی مطالعات موردی، بیان تجربیات و توصیه‌های اجرایی در پیاده‌سازی

آشنایی با دکتر اخوان

 

- دکتری مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران

- مدرس دانشگاه

- انتشار 30 مقاله در کنفرانس‌ها و مجلات ملی و بین‌المللی

- تدریس دوره‌های آموزشی در صنایع و کارخانجات


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع