Industrial Engineering Board


دو کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی (24 ساعت)

دو کارگاه آموزشی مدیریت Brand و مدیریت خرید و سفارشات خارجی به مدت 8 ساعت (31 تیر- چهارشنبه) و 16 ساعت (هفت و هشتم مرداد- چهارشنبه و پنج‌شنبه) توسط گروه پژوهشی- صنعتی آریانا (گروه بازاریابی) برگزار خواهد شد.

مفاهیم بازاریابی ضمن شناساندن بهتر بازار، مشتری و رقبا به مدیران و کارشناسان یک بنگاه اقتصادی، آنها را به تحلیل صحیح موقعیت خود در بازار و استفاده از فرصت‌های بازار مجهز می‌کند تا با یک بازاریابی موثر به فعالیت‌های بنگاه جهت دهند.

دکتر محمود محمدیان، نویسنده کتاب بازاریابی سیاسی با ارائه‌ی مفاهیم مدیریت Brand و موردکاوی، مخاطب خود را به برنامه‌ریزی برای ارزش‌افزایی Brand ترغیب می‌نماید تا با کسب تصویری مطلوب نزد مصرف‌کنندگان منافع بیشتری برای ذی‌نفعان حاصل گردد.در کارگاه مدیریت خرید و سفارشات خارجی، علی عباسی، مشاور امور خرید و سفارشات تخصصی به مدیران و سرپرستان خرید سازمان‌ها لزوم رویکرد استراتژیک در انجام فعالیت‌های خرید و تامین را جهت توفیق در بازارهای رقابتی گوشزد می‌نماید تا مصرف 40 تا 60 درصد از درآمد در هزینه‌های خرید، نقش حیاتی در ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای سازمان در محیط متغیر و ناپایدار امروزی ایفا نماید.

علاقمندان به ثبت نام در کارگاه (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: ۸۸۳۴۲۹۰0، فکس: ۸8۸۳6410، پست الکترونیکی: info@aryanagroup.com

 

سرفصل محتوای کارگاه‌ها

کارگاه مدیریت Brand

کارگاه مدیریت خرید و سفارشات خارجی

- اهمیت Branding در دنیای معاصر

- پیش‌نیازهای خلق نام تجاری (IBC)

- ویژگی‌های نام تجاری مناسب

- منابع انتخاب نام تجاری

- تشریح اجزای Brand

(Font, Color, Mark Brand, Name Brand, Character Brand, Logo, Slogan)

- استراتژی‌های نامگذاری (ماتریس معماری Brand)

- شخصیت Brand، تصویر Brand

- قوانین کلیدی (تاکتیک‌های موثر) در Branding

- آزمون‌های Branding

- خطاهای Branding

- سیستم و مدیریت سفارشات خارجی و سازمان آن

- خرید: تعریف و جایگاه آن در زنجیره‌ی تامین یا زنجیره‌ی ارزش

- ویژگی‌های خرید خوب برای اساس استانداردهای جهانی

- PRMهای سه‌گانه

- ضمانت‌ها و گارانتی‌ها

- استعلام بها

- Invoice Performa

- بررسی‌های فنی- بازرگانی پیشنهادات

- سفارشات قطعی، روش‌ها و قواعد پرداخت بین‌المللی

- ثبت سفارش

- اعتبار اسنادی

- InCo Terms 2000

- اسناد حمل مدارک لازم برای سفارشات خارجی

- مذاکره بازرگانی

- فرم‌های مورد استفاده در سفارشات خارجی

هزینه‌ی کارگاه: 1950 هزار ریال

هزینه‌ی کارگاه: 1100 هزار ریال

به شرکت‌کنندگان در هر یک از کارگاه‌ها، گواهی‌نامه‌ی آموزشی معتبر اعطا می‌گردد.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه آموزشی مدیریت و اجرای پروژه‌های EPC (چهار روز)

کارگاه آموزشی مدیریت و اجرای پروژه‌های EPC به مدت چهار روز از 30 تیر الی دوم مردادماه (سه‌شنبه تا جمعه) توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا با حضور سه مدرس این موسسه برگزار خواهد شد.

با توجه به انتقال ریسک به پیمانکار در روش EPC، مدیریت موفقیت‌آمیز پروژه‌های EPC نیاز به استفاده از تکنیک‌های کاربردی مدیریت پروژه و بکارگیری ارگان‌های دارای تجربه‌ی مدیریت و کنترل پروژه دارد تا با ایجاد هماهنگی موازی در بخش‌های تامین و تدارکات کالا و خدمات ضمن حفظ استانداردهای مورد اشاره در قرارداد، هزینه‌های اضافی در تدارکات کالا را به حداقل رساند.

دو امتیاز کاهش قیمت تمام‌شده و تسریع ساخت ضمن رشد روند استفاده‌ی کارفرمایان از این روش، ارتقای دانش پیمانکاران در حوزه‌ی تکنیک‌های مدیریت ادعا، فرایندهای کنترل هزینه‌ و چارچوب‌های کنترل زمان پروژه را ضروری ساخته است تا مدیریت بهینه‌ی پروژه‌ها با کاهش ریسک‌ها و چالش‌ها همراه شود.

هزینه‌ی این کارگاه 480 هزار تومان می‌باشد و به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی معتبر دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

علاقمندان به ثبت نام در کارگاه (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-۸۸۳۴۲۹۰۸، فکس: ۸۸۳۴۲۹۱۳، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

سرفصل‌های کارگاه (جزییات)

 

1- معرفی و آشنایی اجمالی با انواع قراردادها در پروژههای صنعتی

2- بررسی انواع ساختارهای سازمانی برای اجرای پروژه‌های صنعتی

3- مفهوم قابل اجرا بودن و نقش آن در بررسی و صحه‌گذاری اسناد FEED

4- مفهوم بررسی و تایید مدارک دریافتی در هنگام مناقصه و شرح وظایف کارفرما و پیمانکار در این فاز

5- آشنایی با فازهای مدیریت پروژه

6- مفهوم برنامه‌ی اجرایی پروژه و مفاد پیشنهادی آن

7- نحوه و شیوه‌ی برگزاری مناقصات پروژه‌های صنعتی

8- اطلاعات متداول و لازم که می‌بایست فی‌مابین کارفرما و پیمانکار تبادل گردد.

9- شرح وظایف مدیران پروژه در هنگام دریافت و بررسی اسناد قراردادی

10- شرح وظایف تیم مدیریت پروژه در فاز برنامه‌ریزی

11- مروری بر برنامه‌ریزی مهندسی، تدارکات و اجرا در پروژه‌های EPC

12- مفهوم تغییر و وظایف تیم مدیریت پروژه در ارتباط با مدیریت آن

13- نحوه‌ی تنظیم قراردادهای EPC و مسائل حقوقی آن

14- شرایط عمومی و خصوصی پیمان EPC

15- مقایسه‌ی قراردادهای EPC صنعتی، طرح و ساخت عمرانی

16- بررسی اجمالی اقسام قراردادهای EPC بازخوردی

مدرسین کارگاه

 

مهندس غلامرضا صفاکیش (PMP)

- کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک

- مدیرعامل شرکت داتیس، مشاور و مدیر پروژه به مدت 12 سال در شرکت‌های مهندسان مشاور سازه، سازه‌های آلومینیومی ایستاد، مهندسان مشاور ناموران و ...

 

دکتر مجید پرچمی

- دکترای مدیریت ساخت

- مدیر پروژه در شرکت مهاب‌قدس

- مسوول رسیدگی پیمان و کنترل پروژه‌ی شرکت پیمان‌صنعت

- سرپرست کنترل پروژه و دفتر فنی نظارت قرب غدیر، خاتم‌النبیا و ...

- مدیر طرح تهیه‌ی ضوابط مختلف حقوقی پیمانکاری برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

 

مهندس حسن میرزایی (PMP)

- کارشناس مهندسی شیمی

- مدیریت و فعالیت در پروژه‌های مختلف به مدت بیش از 17 سال در شرکت‌های مهندسان مشاور سازه، خاتم‌الانبیا، OIEC، چگالش، سازمان صنایع ملی ایران، شرکت جهاد و توسعه‌ی سیلوها و ...


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

مجموعه کارگاه‌های مدیریت و اجرای پروژه (40 ساعت)

چهار کارگاه مدیریت و اجرای پروژه به مدت 40 ساعت از 24 الی 26 تیرماه (چهارشنبه تا جمعه) توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا در تهران برگزار خواهد شد.

در کارگاه اصول پیاده‌سازی و استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO)، مهندس میرهادی با تبیین مفهوم دفتر مدیریت پروژه و جایگاه آن در ساختار و سازمان، مراحل استقرار آن را به همراه بررسی یک نمونه‌ی اجراشده تشریح می‌نماید.

مهندس حامد نیک‌پور با تجربه‌ی ده‌ساله در امور قراردادهای پروژه‌های نفتی در کارگاه قانون برگزاری مناقصات و مهندسی مناقصات، قانون برگزاری مناقصات و نحوه‌ی ارزیابی پیشنهادات را معرفی می‌کند و با تشریح آیین‌نامه‌ی تضمین در قراردادهای دولتی، شرکت‌کنندگان را با چگونگی تنظیم شرح کار برای دست‌یابی به قراردادی با مشخصات مناسب آشنا می‌کند.

تکنیک‌های عملی مدیریت ریسک پروژه و پیاده‌سازی آنها در کارگاه جامع مدیریت ریسک پروژه توسط مهندس پیام نیک‌روش، PMP، RMP آموزش داده می‌شود تا شرکت‌کنندگان با تسط بر آنها، خود را آماده‌ی شرکت در آزمون گواهی‌نامه‌ی حرفه‌ای مدیریت ریسک (RMP) نمایند. این مدرس تایید صلاحیت‌شده از سوی شرکت انگلیسی Valense سابقه‌ی یک دهه طراحی و استقرار سیستم‌های مدیریت پروژه در شرکت‌های رجا و ایران‌خودرو را دارد و هم‌اکنون به مدیریت و اجرای مطالعات امکان‌سنجی پروژه‌ها می‌پردازد.

کارگاه آموزشی ثبت درس‌آموخته‌های پروژه (مدیریت دانش پروژه) مدیران عالی و میانی شرکت‌های پروژه‌محور و کارشناسان برنامه‌ریزی و کنترل پروژه را با فرایندهای ثبت و انتقال درس‌آموخته‌ی پروژه آشنا می‌نماید و با تبیین محتوای یک تجربه‌ی مدیریتی و ذکر نمونه‌ها، در یک کار گروهی تعدادی تجربه‌ی مدیریتی بررسی می‌شود. مدرسین این کارگاه با تجربه‌ی طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت سبد پروژه‌ها و سال‌ها فعالیت در برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، مخاطبین خود را در زمینه‌ی فواید و ضرورت‌های مدیریت دانش پروژه و فرایندهای تدوین آن مسلط می‌نمایند.

شرکت‌کنندگان در این مجموعه کارگاه‌ها، گواهی‌نامه‌ی دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت می‌نمایند.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-۸۸۳۴۲۹۰۸، فکس: ۸۸۳۴۲۹۱۳، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

عنوان کارگاه (سرفصل‌ها)

مدرس (مهندس ...)

مدت

زمان

هزینه (ریال)

اصول پیاده‌سازی و استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO)

محمدحسین میرهادی

8 ساعت

24 تیر

1200 هزار

قانون برگزاری مناقصات و مهندسی مناقصات

حامد نیک‌پور

8 ساعت

25 تیر

1200 هزار

مدیریت ریسک پروژه (آمادگی آزمون RMP)

پیام نیک‌روش (PMP, RMP)

16 ساعت

24 و 25 تیر

1950 هزار

ثبت درس‌آموخته‌های پروژه (مدیریت دانش پروژه)

مهدی کیامهر

مجید فراهانی، PMP

8 ساعت

26 تیر

1200 هزار


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع