Industrial Engineering Board


دوره‌ی آموزشی ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و آموزش COMFAR

دوره‌ی آموزشی ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و آموزش نرم‌افزار COMFAR به مدت 8 نیم‌روز در هفته‌ی اول و دوم شهریورماه (سه‌شنبه تا جمعه) توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا برگزار خواهد شد.

ارزیابی مالی و فنی هر پروژه‌ای قبل از اجرا، امکان تصمیم‌گیری آگاهانه و منطقی بنگاه‌های متولی پروژه را بر مبنای اطمینان از قابلیت تامین خواسته‌های مشتری فراهم می‌کند. زمان این مطالعات از نظر دوره‌ی عمر پروژه قبل از شروع آن می‌باشد و مقاصد آن باید بر مبانی اقتصادی استوار باشد.

مهندس محمد آزادنیا، با تجربه‌ی ده سال مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات، شرکت‌کنندگان را جهت ارزیابی طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ساختارهای مختلف با اصول اقتصادی تحلیل هزینه و فایده و مفاهیم اقتصاد مهندسی نظیر خالص ارزش حال (NPV) پروژه، نرخ بازگشت سرمایه (ROR) و شاخص سودآوری (PI) آشنا و مسلط می‌سازد.

جهت امکان‌سنجی طرح‌های سرمایه‌گذاری، مهندس محمدطه سعیدی، ارزیاب اقتصادی یکصد طرح صنعتی و زیربنایی، نرم‌افزار COMFAR را جهت تسهیل در محاسبه و نمایش جریان‌های نقدینگی و ارزیابی مالی و اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری تشریح می‌کند.

علاقمندان به ثبت نام در دوره (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-۸۸۳۴۲۹۰۸، فکس: ۸۸۳۴۲۹۱۳، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

دوره‌ی ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها

آموزش نرم‌افزار COMFAR

- فرایند ارزیابی طرح (شروع و خاتمه)

- آشنایی با ادبیات اقتصاد خرد و کلان (بازار، تقاضا، عرضه، تعادل، نظریه‌ی تولید، نظریه‌ی هزینه)

- شاخص‌های ارزیابی فنی طرح (جریان نقدینگی، خالص ارزش حال، نرخ بازده‌ی داخلی، نرخ و دوره‌ی بازگشت سرمایه، شاخص سودآوری، نقطه‌ی سربه‌سر، تحلیل حساسیت و ریسک)

- شاخص‌های ارزیابی مالی طرح

- شاخص‌های ارزیابی اقتصادی طرح‌های ملی (ضرایب ارزش افزوده)

- محدوده و اهداف مطالعات امکان‌پذیری (به عنوان یک اصل اساسی، مقاصد تنظیم‌شده برای مطالعات امکان‌پذیری باید بر مبانی اقتصادی استوار باشد.)

- معرفی نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار

- تفاوت نرم‌افزارهای خانواده COMFAR III (Mini Expert, Business Planner, Expert)

- ورود اطلاعات طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید، طرح‌های توسعه، مشارکت در سرمایه‌گذاری

- امکان‌سنجی طرح‌های سرمایه‌گذاری

- ارزیابی مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری (FA) (هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید، برنامه‌ریزی تولید و فروش، روند تامین مالی)

- جریان نقدینگی (جریانات نقدینگی تنزیل‌شده، ضرایب مالی و کارایی، نقطه‌ی سربه‌سر)

- ارزیابی اقتصادی طرح‌های سرمایه‌گذاری (EA) (قیمت‌های سایه، نرخ‌های بازگشت اقتصادی، ارزش افزوده، تحلیل حساسیت)

- بیان نتایج به صورت گرافیکی و جداول آماری

زمان: سه تا ششم شهریور

زمان: 10 تا 13 شهریور

هزینه: 1950 هزار ریال

هزینه: 1950 هزار ریال

 

 

-----

کارگاه آموزشی نرم‌افزار Primavera 6.0 (پایه و پیشرفته)


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه آموزشی نرم‌افزار Primavera 6.0 (پایه و پیشرفته)

کارگاه آموزشی نرم‌افزار Primavera 6.0 در دو سطح پایه و پیشرفته در ده نیم‌روز در شهریورماه توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا برگزار خواهد شد تا قابلیت دست‌اندرکاران پروژه در استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه ارتقا یابد.

سیستم مدیریت پروژه پس از طراحی نیاز به ابزار مناسب جهت تحقق اهدافش دارد تا سه عامل دانش، مهارت و تکنیک‌های لازم بتوانند نیازهای پروژه را رفع نمایند. توسط نرم‌افزارهای مدیریت پروژه می‌توان با ثبت اطلاعات پروژه به تجزیه و تحلیل آنها پرداخت تا گزارش‌های تولیدی، پشتیبان مدیر در تصمیم‌گیری باشند. در شرکت‌های پروژه‌محور نرم‌افزار Primavera نقش قدرتمندی به عنوان ابزار مدیریت پروژه ایفا می‌نماید.

علاقمندان به ثبت نام در دوره (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-۸۸۳۴۲۹۰۸، فکس: ۸۸۳۴۲۹۱۳، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

دوره‌ی پایه‌ی Primavera 6.0

1، 2، 4، 6، 8 و نهم شهریور (یک‌شنبه تا دوشنبه)

 

هزینه: 2950 هزار ریال

 

دوره‌ی پیشرفته‌ی Primavera 6.0

14، 16، 18 و 21 شهریور (شنبه تا شنبه)

 

هزینه: 2450 هزار ریال

مدرس کارگاه

 

مهندس امیر محمودی (PMP)

- مدیر PMO در موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا

- مولف کتاب آموزشی Primavera

 

مهندس حسین عوض‌خواه (PMP)

- مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ی گروه خودروسازی صنعت پارس، پالایشگاه گاز بید بلند 2

- مترجم کتاب استاندارد زمان‌بندی پروژه

 

 

-----

دوره‌ی آموزشی ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و آموزش COMFAR


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

کارگاه جامع مدیریت پروژه براساس استاندارد PMBOK (پیش‌نیاز آزمون PMP)

کارگاه جامع مدیریت پروژه براساس استاندارد PMBOK به مدت پنج روز در روزهای پایانی دو هفته‌ی متوالی، 22 و 23 مرداد (پنج‌شنبه و جمعه) و 28 تا 30 مرداد (چهارشنبه تا جمعه) توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا برگزار خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌های تراز اول دنیا، کسب گواهی‌نامه‌ی PMP را برای مدیران پروژه‌های خود الزامی نموده‌اند چرا که این گواهی‌نامه، تاییدکننده تسلط دارنده‌ی آن در حوزه‌های مختلف مدیریت پروژه است.

روند توجه به علم مدیریت پروژه و کاربردهای آن، نیاز به افراد متخصص و صاحب‌نظر در دانش حرفه‌ای مدیریت پروژه را در ایران افزایش داده است و این کارگاه پنج‌روزه، مدیران پروژه‌ها و برنامه‌ها به ویژه مدیران پروژه‌های EPC (مهندسی- خرید- ساخت) را با مسلط ساختن بر تکنیک‌های عملی مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه از طریق پیاده‌سازی آنها در مثال‌های عملی، آماده‌ی شرکت در آزمون PMP می‌نماید.

هزینه‌ی این کارگاه 485 هزار تومان می‌باشد و به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود.

علاقمندان به ثبت نام در کارگاه (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-۸۸۳۴۲۹۰۸، فکس: ۸۸۳۴۲۹۱۳، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

سرفصل مطالب کارگاه

 

درس 1: مشخصه‌ها و تعریف پروژه و مدیریت پروژه

درس 2: ساختار شکست کار (WBS)

درس 3: مراحل و فرایندهای مدیریت پروژه

درس 4: مدیریت برنامه‌ریزی

درس 5: مدیریت و برنامه‌ریزی محدوده‌ی پروژه

درس 6: مدیریت و برنامه‌ریزی زمان پروژه

درس 7: مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه‌ی پروژه

درس 8: مدیریت و برنامه‌ریزی کیفیت پروژه

درس 9: مدیریت و برنامه‌ریزی ارتباطات پروژه

درس 10: مدیریت و برنامه‌ریزی منابع انسانی پروژه

درس 11: مدیریت و برنامه‌ریزی تدارکات پروژه

درس 12: مدیریت و برنامه‌ریزی ریسک پروژه

درس 13: راهبری، هماهنگی و کنترل پروژه

درس 14: سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت پروژه

درس 15: حل نمونه‌تست‌های آزمون

اساتید کارگاه

 

دکتر مجید پرچمی

دکتری مدیریت ساخت دانشگاه علم و صنعت ایران و مدیر پروژه‌ی قرارگاه خاتم الانبیا

 

مهندس غلامرضا صفاکیش (PMP)

مدیر پروژه و مدیر مهندسی پروژه در پروژه‌های توسعه‌ی میادین نفتی آزادگان و دارخوین (فازهای 1 و 2)

 

مهندس امیر محمودی (PMP)

مسوول واحد کنترل پروژه‌ی SAPCO و مشاوره بیمه‌ی پارسیان جهت طراحی و پیاده‌سازی سیستم برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه

 

مهندس سعید زمانی (PMP)

مدیریت پروژه در شرکت‌های مختلف و ده سال تجربه در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و مستندسازی

 

 

-----

دوره‌ی مبانی حقوقی، فهرست بها، شرایط عمومی و خصوصی پیمان (25 الی 27 مرداد)


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

دوره‌ی مبانی حقوقی، فهرست بها، شرایط عمومی و خصوصی پیمان (25 الی 27 مرداد)

دوره‌ی مبانی حقوقی، فهرست بها، شرایط عمومی و خصوصی پیمان، 25 الی 27 مرداد (شنبه تا دوشنبه) توسط موسسه‌ی مدیریت پروژه‌ی آریانا برگزار خواهد شد.

ریشه‌ی بسیاری از اختلافات و مسائلی که بین کارفرما و پیمانکاران رخ می‌دهد نادیده انگاشتن ظرائف حقوقی اولیه بین طرفین است که موجب ایجاد اختلافات دامنه‌دار و در نهایت آسیب به اهداف اصلی پروژه می‌گردد. تنظیم دقیق و جامع شرایط عمومی و خصوصی پیمان در قرارداد از بروز ادعاهای طرفین جلوگیری می‌کند و تنظیم صحیح فهرست بها در فرایند مالی و نیز تغییرات شرح کار پروژه نقش مهمی دارد.

شرکت‌کنندگان در این دوره با تنظیم شرایط عمومی پیمان و فهرست بها (از اسناد اصلی قراردادهای پیمانکاری سه‌عاملی) آشنا می‌شوند تا در هنگام اجرای پیمان با تفسیر درست مفاد آن به نحو صحیح مشکلات و ادعاهای قراردادی را مدیریت کنند.

هزینه‌ی دوره 295 هزار تومان می‌باشد و به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی معتبر دبیرخانه‌ی کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

علاقمندان جهت ثبت نام (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 9-88342908، فکس: 88342913، پست الکترونیکی: apmi@aryanagroup.com

 

سرفصل مطالب دوره

- دستورالعمل تکمیل موافقت‌نامه و شرایط خصوصی

- شرایط عمومی و خصوصی پیمان

- بخشنامه‌های تعدیل، ضمانت‌نامه، تاخیر در پرداخت و بخشنامه متر مربعی (1000 جدید)

- دستورالعمل نحوه‌ی ارائه‌ی پیشنهاد قیمت از سوی پیمانکاران (جدید 22/6/84)

- فهرست بها (فهرست بهای واحد پایه‌ی رشته‌ی ابنیه‌، رسته‌ی ساختمان

- دستورالعمل کاربرد

* کلیات و موارد کلی مهم فصول 1 الی 3

* مصالح پای کار

* ضریب طبقات و ضریب ارتفاع

* شرح اقلام هزینه‌های بالاسری

* ضریب منطقه‌ای

* دستورالعمل تجهیز و برچیدن کارگاه

* نحوه‌ی عمل برای تعیین قیمت‌های جدید پیمان‌های منعقده بر اساس فهرست بها

- آزمون

مخاطبین

- مدیریان بخش‌های تخصصی امور مرتبط با پروژه‌ها

- مجریان و مدیران پروژه‌ها

- کارشناسان قراردادی و پیمان رسیدگی

- کارشناسان امور مالی و ذیحسابی

- کارشناسان درگیر در امور پروژه

 

موضوعاتی که مخاطبین دوره بر آن تسلط پیدا می‌کنند

- مبانی حقوقی قراردادهای خصوصی و عمومی

- نحوه‌ی برآورد و تنظیم اسناد پیمان قراردادهای سه‌عاملی

- شرح و تفسیر مفاد ماده‌های شرایط عمومی و خصوصی پیمان و فهرست‌های بها

- چالش‌ها و راهکارها در مفاد شرایط عمومی پیمان و فهرست بها

- ادعاها و پاسخ‌ها در قراردادهای پیمانکاری سه‌عاملی

 

مدرس کارگاه: دکتر مجید پرچمی

- دکترای مدیریت ساخت از دانشگاه علم و صنعت ایران

- مدیر پروژه در شرکت مهاب قدس

- مسوول رسیدگی پیمان و کنترل پروژه‌ی شرکت پیمان‌صنعت

- مدیر پروژه‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیا

- سرپرست کنترل پروژه و دفتر فنی نظارت شرکت قرب غدیر

- مدیر طرح تهیه‌ی ضوابط حقوقی پیمانکاری برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

- تدریس یکصد دوره در دانشگاه و صنعت

- ارائه‌ی بیست مقاله در کنفرانس‌ها و نشریات

 

 

-----

کارگاه جامع مدیریت پروژه براساس استاندارد PMBOK (پنج روز)


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

32 ساعت کارگاه آموزشی مدیریت بازاریابی (هفته‌ی آخر مرداد)

کارگاه‌های آموزشی 16 ساعته‌ی اصول و تکنیک‌های مدیریت فروش و چگونگی انتخاب طراحی بسته‌بندی محصولات، طی دو هفته‌ی متوالی در 21 و 22 مرداد (چهارشنبه و پنج‌شنبه) و 27 و 28 مرداد (سه‌شنبه و چهارشنبه) توسط گروه پژوهشی- صنعتی آریانا برگزار خواهد شد.

طراحی این کارگاه‌ها در گروه بازاریابی جهت آشنایی شرکت‌کنندگان با مفاهیم، روش‌های کاربردی و ابزارها از طریق کارهای عملی و موردکاوی‌های صورت گرفته است.

امروزه، موفقیت یا عدم موفقیت یک بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری و رفتار با مشتری بستگی دارد و نقش مشتریان در تعیین فعالیت‌های موثر از حالت پیروی به هدایت بنگاه اقتصادی مبدل گشته است به نحوی که محور نگارش مفاهیم و تئوری‌ها، مشتری و روش‌های تامین نیازها و کسب رضایت و اعتماد وی قرار گرفته است بنابراین مدیران و سرپرستان فروش لازم است از روش‌های موثری برای جلب مشتری بیشتر استفاده نمایند.

بسته‌بندی می‌تواند سبب بازارسازی و موفقیت یک محصول در بازار شود. جهت این تاثیرگذاری باید طراحی شکل و گرافیک و مهندسی اطلاعات با مطالعه بر روی مخاطبین هدف و در نظر گرفتن نیازهای آنها انجام شود. نگاه مشاوران نام و نشان تجاری و مدیران طراحی محصول به بسته‌بندی از مفهوم مجرد یک پوشش و محافظ محصول فراتر رفته و آن را ابزار فروش ساکت در نظر می‌گیرند.

علاقمندان به ثبت نام در کارگاه (مهلت تا زمان تکمیل ظرفیت) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: ۸۸۳۴۲۹۰0، فکس: ۸8۸۳6410، پست الکترونیکی: info@aryanagroup.com

 

سرفصل محتوای کارگاه‌ها

کارگاه اصول و تکنیک‌های مدیریت فروش

کارگاه چگونگی انتخاب طراحی بسته‌بندی محصولات

- ضرورت و اهمیت نگرش‌های بازاریابی

- تعاریف و مفاهیم تقسیم‌بندی بازار

- تعاریف و مفاهیم هدفگذاری بازار

- مجموعه وظایف فروشنده

- ویژگی‌های رفتاری فروشنده

- ویژگی‌های شخصیتی فروشنده

- نحوه‌ی برخورد فروشنده

- ویژگی‌های ظاهری فروشنده

- برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فروش کالا

- عوامل موثر بر جذب مشتری

- نکات کلیدی در هنگام مذاکره و فروش رو در رو

- تکنیک‌های فروش

- تکنیک‌های هدایت اعتراض مشتری

- تکنیک‌های نهایی کردن فروش

- خطاهای رایج فروش

- درک فرایند فروش

- اهمیت نوع نگرش و تصمیم‌گیری و تاثیر آنها بر طراحی بسته‌بندی به عنوان مهم‌ترین ابزار گسترش ابزار

- دست‌یابی به بینش مصرف‌کننده، قطب‌نمای ما هنگام انتخاب مسیر:

* محصول و دسته‌بندی‌های موجود

* زمینه‌های رقابت

* مصرف‌کننده

- تهیه‌ی دستور کار برای طراحی

- عناصر اصلی در طراحی گرافیک بسته‌بندی محصول

* مواد اولیه و امکانات تولید بسته‌بندی در ایران

* هندسه یا شکل

* Logotype

* رنگ و طرح

* تصویر

* متن و اطلاعات

- هم‌نشینی و انسجام مطلوب عناصر اصلی طراحی گرافیک در ساختار نهایی و تاثیرات آن

* بررسی گروه‌های نمونه‌ی بسته‌بندی موفق

- تفکر ایجاد یک نام تجاری (Brand)

- شناسایی طراح گرافیک و ابزار و مسوولیت‌های وی

هزینه‌ی کارگاه: 1950 هزار ریال

هزینه‌ی کارگاه: 1950 هزار ریال

مدرس: محمد هروی

- مدرس و مشاور بازاریابی و فروش

- فوق لیسانس مدیریت بازاریابی

- مدیر اجرایی شهروند الکترونیکی

مدرس: شهرزاد اسفرجانی

- مدرس دانشگاه

- طراحی گرافیک

- موسس شرکت داروگ بین‌المللی

- عضو سازمان جهانی تبلیغات (IAA)

به شرکت‌کنندگان در هر یک از کارگاه‌ها، گواهی‌نامه‌ی آموزشی معتبر اعطا می‌گردد.


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع