Industrial Engineering Board


همایش جایگاه ثبت نوآوری در نظام ملی نوآوری (به یاد پروفسور سلیمی)

همایش نیم‌روزه‌ی جایگاه ثبت نوآوری در نظام ملی نوآوری به بهانه‌ی یادمان پروفسور محمدحسین سلیمی، روز چهارشنبه، دوم دی‌ماه (ساعت 13 تا 17) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

انتقال دانش نوآوری نظام‌یافته (TRIZ) که از قدرتمندترین روش‌های تفکر و نوآوری است در زمره‌ی اقدامات پدر دانش نوآوری نظام‌یافته‌ی کشور در سال‌های پایانی حیاتش می‌باشد. پروفسور سلیمی در سال 1385، برگزاری کنفرانسی را با هدف دنبال نمودن نقش استراتژی‌ها و تکنیک‌های حل مساله در تسهیل جایگزینی روش‌های اثباتی ثبت نوآوری به جای روش‌های اظهاری پایه‌ریزی کرد تا به رفع یکی از حلقه‌های مفقوده‌ی نظام ملی نوآوری در حوزه‌های مختلف علمی منجر شود.

حال مقرر شده است از سال آینده (1389) در سالروز فقدان این نقش‌آفرین تدوین نظام ملی نوآوری، با برگزاری کنفرانس استراتژی‌ها و تکنیک‌های حل مساله گامی موثر در تحقق نقشه‌ی جامع علمی کشور از طریق ارتقای دانش ثبت نوآوری برداشته شود.

پروفسور سلیمی، روش اثبات نوآوری را بر اساس تکنیک نوآوری نظام‌یافته (TRIZ) در قالب فرم‌های ادعای اثبات نوآوری توسعه داده است که در همایش نیم‌روزه‌ی دوم دی‌ماه که به عنوان مقدمه‌ی کنفرانس 89 می‌باشد ضمن مرور آخرین روش‌های تولید نوآوری و نقش آنها در تشخیص سطوح نوآوری، جایزه‌ی نوآوری پروفسور سلیمی و ساختار علمی آن معرفی خواهد شد.

هیات داوران جایزه‌ی پروفسور سلیمی، هر سال پس از ممیزی و استماع دفاع صاحبان نوآوری، 3 نوآوری برتر را در سطوح نوآوری علمی (سطح 5)، نوآوری فناوری (سطح 4) و نوآوری کسب و کار (سطح 3) انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌دهد تا در کنار یک رقابت علمی، ثبت نظریات و تئوری‌های علمی یک اختراع به عنوان شناسایی انسان‌های نوآوری منجر شود تا برنامه‌های اجرایی، تمهیدات نقش‌آفرینی موثر آنان را چرخه‌ی تولید و توسعه‌ی علم و فناوری فراهم نماید.

الویت حضور در پیش‌کنفرانس براساس تاریخ تکمیل فرم ثبت نام، برای 230 نفر از مخاطبین در نظر گرفته شده است و گواهی‌نامه‌ی آشنایی با مبانی ثبت نوآوری به روش اثباتی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

علاقمندان و فعالین مرتبط با نظام نوآوری می‌توانند جهت هماهنگی برای ورود به همایش رایگان، تا پایان مهلت مقرر (وقت اداری چهارشنبه 25 آذر) از طریق کانال‌های ارتباطی (موسسه‌ی مطالعات نوآوری و فناوری ایران) زیر اقدام نمایند:

تلفن: 22242656، فکس: 22247474، وب‌سایت: psst.iiits.org

 

برنامه‌های همایش

 

- معرفی برنامه‌ی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نقش‌آفرینی در نظام ملی نوآوری

- پخش فیلم سخنان زنده‌یاد پروفسور سلیمی پیرامون عصر نوآوری

- سخنرانی‌های علمی

- معرفی جایزه‌ی نوآوری پروفسور سلیمی

- بیانیه‌ی پایانی

 

مکان همایش: دانشگاه صنعتی امیرکبیر- ساختمان فارابی- سالن پروفسور سلیمی

زمان: دوم دی‌ماه، ساعت 13:30 الی 16:30

محورهای سخنرانی‌

 

- توقعات از ثبت نوآوری از منظر نقشه‌ی جامع علمی کشور و نظام ملی نوآوری

- از ایده‌ی نوآورانه تا نوآوری موثر در نقشه‌ی جامع علمی کشور

- نگاه جامع به ابعاد مالکیت فکری از دو منظر نظام ملی نوآوری و صاحبان نوآوری

- مقایسه‌ی روش‌های ثبت نوآوری در ایران و جهان

- مرور آخرین روش‌های تولید نوآوری و نقش آنها در تشخیص سطوح نوآوری

- ساختار علمی جایزه‌های نوآوری

 

ظرفیت مخاطبین

50: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

50: اعضای هسته‌های مراکز رشد و شرکت‌های فناور پارک‌های علم و فناوری

30: مدیران و کارشناسان مرتبط با نظام نوآوری در سازمان‌ها

30: مخترعان و نوآوران

70: دانشجویان


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

هفتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت (28 تا 30 آذر)

هفتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت با حضور مدیران و مختصصین مدیریت کشور، 28 تا 30 آذرماه (شنبه تا دوشنبه) در تهران (مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد) برگزار خواهد شد.

برگزاری این کنفرانس هر ساله فرصتی گرانقدر برای تبادل اطلاعات و تجارب صاحب‌نظران جهت گسترش دانش مدیریت در راستای اداره و توسعه بهینه‌ی سازمانی و پاسخگویی موثر به بخشی از معضلات و نیازهای مدیریتی کشورمان فراهم می‌آورد.

ارائه‌ی نتایج کار تحقیقاتی پژوهشگران به صورت مقاله که پس از مراحل مختلف داوری با توجه به ظرفیت زمانی کنفرانس انتخاب و گزینش شده‌اند با شکل دادن یک کنفرانس علمی و حرفه‌ای نشان‌دهنده‌ی سطح و توان تحقیقاتی جامعه‌ی علمی مدیریت خواهد بود.

در کنار مستندسازی تجارب مدیران، تلاش‌های گسترده‌ای توسط دبیرخانه‌ی کنفرانس به منظور حضور اساتید و صاحب‌نظران بین‌المللی در این رویداد انجام گرفته است تا سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی آنان ضمن این که مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرد جنبه‌ی آموزشی کنفرانس را با تاکید بر هم‌آموزی تقویت نماید.

اساتید، صاحب‌نظران علم مدیریت و کارشناسان علاقمند جهت حضور در کنفرانس (هزینه‌ی ثبت نام: 315 هزار تومان) و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 88836410

وب‌سایت: www.irimc.com، پست الکترونیکی: info@irimc.com

 

برخی از برنامه‌های کنفرانس

- سخنرانی مدیریت بنگاه‌ها در شرایط سخت اقتصادی

- میزگرد نقش و وظایف شرکت‌های Holding پس از واگذاری زیرمجموعه‌ها به بخش خصوصی

- کارگاه آموزشی طرح تحول اقتصادی و اثرات آن بر بنگاه‌ها

- میزگرد چالش‌های مدیریتی در شرکت‌های دولتی واگذارشده به بخش خصوصی

- سخنرانی بودجه‌ریزی و نظارت در دستگاه‌های دولتی

- سخنرانی خروج و مهاجرت منابع انسانی ماهر و آموزش‌دیده از شرکت‌ها

- کارگاه آموزشی استانداردها و گواهی‌نامه‌های PMBOK, CFA & ITIL در حوزه‌های مدیریت پروژه، مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت مالی

 

برخی از سخنرانان کلیدی

- دکتر علینقی مشایخی

استاد دانشگاه صنعتی شریف

 

- دکتر ابوالحسن فقیهی

استاد دانشگاه علامه طباطبایی و رییس هیات مدیره‌ی انجمن علوم مدیریت ایران

 

- دکتر سیدمهدی الوانی

استاد دانشگاه علامه طباطبایی

 

- دکتر عادل آذر

استاد دانشگاه تربیت مدرس

 

- دکتر احمد روستا

استادیار دانشگاه شهید بهشتی

- Professor Gray P. Lathman

University of Toronto, Canada

 

- Dr. Reza Barkhi

Virginia Tech University, USA

 

- Dr. Hossein Sharifi

University of Liverpool, England

 

- Dr. Amjad Hadjikhani

Uppsala University, Sweden

 

- Dr. Aliakbar Jafari

University of Strathclyde, England


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

انتشار کتاب پنجمین فرمان در میدان عمل (ترجمه‌ی فارسی)

ترجمه‌ی فارسی کتاب پنجمین فرمان در میدان عمل توسط گروه پژوهشی- صنعتی آریانا به چاپ رسید تا خوانندگان ایرانی کتاب پنجمین فرمان پاسخ پرسش‌هایی که با مواجه بوده‌اند را بیابند.

پنجمین فرمان در میدان عمل پاسخگوی سازمان‌ها جهت چگونگی بکار بستن فرمان‌های ایجاد سازمان یادگیرنده و غلبه بر موانع احتمالی است. این کتاب از طریق ارائه‌ی نمونه‌های عملی کاربرد و دستاوردهای مهارت یادگیری در سازمان‌های مختلف به متخصصین و صاحب‌نظران مدیریت کشور کمک می‌کند جهت پیاده‌سازی برنامه‌های تغییر و اعمال تغییرات و تقویت برنامه‌های تحول در سازمان‌های ایرانی ایده بگیرند.

این کتاب با طرح تجربه‌های مختلف درباره‌ی یادگیری سازمانی و تکنیک‌های پیاده‌سازی آن، راهنمای مفیدی را جهت افزایش اثربخشی در اختیار مدیران سازمان‌ها قرار می‌دهد تا جهت دست‌یابی به اهداف‌شان بتوانند برنامه‌های تغییر را با موفقیت پیاده و دیگران را با تغییر همراه کنند و به عبارت دیگر بتوانند مهارت‌های یادگیری را به خوبی بکار ببندند و به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند.

آموزه‌های Peter Senge در دو کتاب پنجمین فرمان (اصول و مهارت‌های یادگیری را در سازمان‌ها) و رقص تغییر (موانع و چالش‌های تغییر) مورد توجه بسیاری از مدیران و کارشناسان ایرانی قرار گرفته است. این آموزه‌ها به مرزهای سازمانی محدود نبوده و می‌تواند راهنمایی برای اندیشیدن و تغییر در سایر شئون فردی و اجتماعی باشد.

بسیار زیادی از مدیران و صاحب‌نظران مدیریت Peter Senge را در نوشتن این کتاب یاری داده‌اند تا مدیران با روش‌های جدید سر و سامان دادن کارها از انبوه مشکلات ناشی از روش‌های فعلی اندیشیدن رها شوند و سازمان دارای توانایی مقابله با چالش‌ها و مسائل روز جهان گردد و قابلیت‌های خود را نیز برای آینده سرمایه‌گذاری کند به عبارتی دیگر سازمانی خلق شود که توانایی یادگیری دارد.

علاقمندان و فعالان بستر حاصلخیز مدیریت می‌توانند جهت تهیه و سفارش کتاب پنجمین فرمان در میدان عمل (استراتژی‌ها و ابزارهای ایجاد سازمان یادگیرنده) از کانال‌های ارتباطی انتشارات گروه پژوهشی- صنعتی آریانا استفاده نمایند:

تلفن: 88342910، فکس: 88836410، وب‌سایت: www.aryanagroup.com

 

معرفی نویسنده

Peter Senge، استاد دانشگاه MIT و عضو گروه تغییر و یادگیری سازمانی است. او همچنین رییس جامعه‌ی یادگیری سازمانی (SoL) می‌باشد. وی کتاب پنجمین فرمان را در اواخر دهه‌ی 1990 نوشته است که از جمله پنج کتاب پرنفوذ مدیریتی در دو دهه‌ی گذشته است.

وی در نوشته‌هایش مفاهیم انتزاعی نظریه‌ی سیستم‌ها را به ابزارهایی برای فهم بهتر اقتصادی و سازمانی تبدیل کرده است و مقالات متعددی در نشریات دانشگاهی و مجلات کسب و کار درباره‌ی تفکر سیستمی در مدیریت نوشته است.

پنجمین فرمان در میدان عمل پاسخگوی سه پرسش

کتاب پنجمین فرمان در میدان عمل توسط Senge و همکارانش در پاسخ به پرسش‌های زیر تدوین گردد:

 

- مدیران چگونه می‌توانند ایده‌های ناب کتاب پنجمین فرمان و مفاهیم سازمان‌های یادگیرنده را سازمان خود عملی کنند؟

- آیا دیگر سازمان‌ها به روش‌های عملیاتی موفقی برای این کار رسیده‌اند؟

- مدیران چگونه می‌توانند تلاش‌های خود را برای توسعه‌ی سازمان یادگیرنده با دیگر مهارت‌ها و فنون مدیریتی پیوند بزنند؟


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

گواهی‌نامه‌ی آموزش حرفه‌ای آریانا (APEC)

گروه پژوهشی- صنعتی آریانا جهت آموزش و تربیت کارشناسانی متناسب با نیازهای سازمان‌ها در چهار حوزه‌ی مدیریت بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت عملیات و مدیریت مالی، برنامه‌ی آموزشی حرفه‌ای را طراحی نموده است.

تمرکز ساختار برنامه‌های آموزش دانشگاهی بر جنبه‌های نظری و الزامات ماموریتی‌شان برای توسعه‌ی مرزهای دانش سبب شده است در تامین نیروی انسانی آموزش‌دیده متناسب با قابلیت‌ها و مهارت‌های مورد نیاز محیط‌های کسب و کار کارامد نباشند.

برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای آریانا از طریق طراحی مدل‌های آموزشی شایستگی‌محور برای مشاغل و آموزش موضوعات و مفاهیم نظری، کارشناسانی با اشراف تخصصی به دانش مورد نیاز حوزه‌ی کاری و دارای مهارت‌ها و قابلیت‌های شغل مورد نظر به مدیران سازمان‌ها تحویل داده شود.

این مرکز با برنامه‌های آموزش‌های چندوجهی، آمادگی افراد را برای پذیرش امور کارشناسی بالا برده و زمان کسب ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نظر سازمان‌ها را کاهش می‌دهد که بدین وسیله نیاز سازمان‌ها به سرمایه‌های انسانی آموزش‌دیده با مهارت کافی برای احراز مشاغل مختلف جهت پیشبرد فعالیت‌ها تامین می‌شود.

کسب گواهی‌نامه‌ی آموزش حرفه‌ای آریانا (APEC) به دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و کارشناسان سازمان‌ها جهت فعالیت در یک سازمان جدید، یک واحد سازمانی جدید یا یک شغل جدید کمک می‌کند تا ضمن معرفی بهتر توانمندی‌ها و امکان کسب مشاغل حرفه‌ای با محیط‌های کسب و کار سریع‌تر منطبق شوند و زمینه‌های رشدشان تسهیل شود.

سازمان‌ها نیز با الزام ارائه‌ی این گواهی‌نامه جهت جذب و واگذاری شغل می‌توانند هزینه‌ی کمتری را صرف آموزش کارکنان کارشناسی نمایند و با در اختیار داشتن حداقل معیارها برای ارزیابی و انتخاب بهتر نیروی انسانی، نرخ خروج کمتر و بهره‌وری بیشتر داشته باشند.

گروه پژوهشی- صنعتی آریانا، گواهی‌نامه‌ی آموزش حرفه‌ای را در دو سطح ارائه می‌کند که اعتبار آن از تاریخ صدور به جهت تغییرات مداوم محیط‌های کسب و کار و الزامات جدید آن، چهار سال خواهد بود و پس از آن براساس رویه‌ای تمدید خواهد شد.

دارندگان گواهی‌نامه‌ی تحصیلی رسمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات فناوری و علاقمند به حضور در برنامه‌های اختصاصی آموزش و تربیت کارشناس حرفه‌ای می‌توانند اطلاعات تکمیلی شرایط اعطای گواهی‌نامه را از کانال‌های ارتباطی زیر کسب نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 88836410

وب‌سایت: www.aryanagroup.com، پست الکترونیکی: info@aryanagroup.com


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

مجموعه کارگاه‌های آموزشی مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشرفته (7 روز)

مرکز نگهداری و تعمیرات آریانا با هدف انتقال دانش مدیریت نگهداری و تعمیرات در سطح پیشرفته، مجموعه‌ی چهار کارگاه آموزشی را در دی‌ماه به مدت 7 روز (1 تا 12 دی‌ماه) در تهران برگزار می‌کند.

با جایگزینی ذهنیت و عادت نگهداری و تعمیر به جای تعمیر بعد از خرابی در بخش‌هایی از صنعت کشور، برنامه‌ریزی شیوه‌های علمی و نیز پیاده‌سازی سیستم‌ها و تاکتیک‌های مدیریت نگهداری و تعمیرات ضرورت یافته است.

در کارگاه اول به مدت دو روز ضمن ارائه‌ی تکنیک‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و پیش‌بینانه، شرکت‌کنندگان با چگونگی انتخاب مناسب‌ترین نرم‌افزارهای جهت بهینه‌سازی تصمیم، کاهش زمان و هزینه‌ی نگهداری و تعمیرات تجهیزات و لحاظ کردن اهداف ایمنی در مدل‌های بهینه‌سازی تصمیمات آشنا خواهند شد.

در دو روز کارگاه محاسبه‌ی هزینه‌ی چرخه‌ی عمر تجهیزات (LCC) ضمن آشنایی با مفاهیم مرتبط، تصمیم‌گیران حوزه‌ی مدیریت دارایی‌های فیزیکی جهت بهینه‌سازی تصمیم‌گیری جهت زمان خرید تجهیز جدید، تعیین بهترین زمان تعویض تجهیز فعلی و پیش‌بینی هزینه‌ی چرخه‌ی عمر کلیه دارایی‌های فیزیکی توانمند می‌شوند.

بلاقاصله پس از کارگاه دوم، کارگاه ساختار نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) تکنیک‌های کاهش پیامدهای ناشی از خرابی تجهیزات در قالب یک رویکرد سیستماتیک به تجهیزات و ماشین‌آلات ارائه خواهد شد تا قابلیت اطمینان و پایایی ماشین‌آلات افزایش یابد.

در آخرین روز این مجموعه‌ی آموزشی، فرایند تصمیم‌گیری در رابطه با برون‌سپاری فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات تشریح و نحوه‌ی برون‌سپاری این فعالیت‌ها به گونه‌ای که برای سازمان مزیت بیشتری ایجاد شود، تبیین می‌شود و نکات تنظیم و قیمت‌گذاری قرارداد بیان می‌شود.

علاقمندان آشنا به اصول و مبانی نگهداری و تعمیرات و دارای تجربه‌ی مسوولیت نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت کشور جهت اعلام حضور و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 88836410

وب‌سایت: www.ipamc.org، پست الکترونیکی: info@ipamc.org

 

عنوان کارگاه

زمان

(دی‌ماه)

مدرس

هزینه

(هزار ریال)

بهینه‌سازی تکنیک‌های نگهداری و تعمیرات و تصمیمات مربوط به تعویض قطعات یدکی، بهینه‌سازی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و پیش‌بینانه (PM & PDM)

اول و دوم

دکتر علی زواشکیانی

2550

در این کارگاه ویرایش آموزشی سه نرم‌افزار OREST، SMS و EXAKT تقدیم خواهد شد و نحوه‌ی کار با این نرم‌افزارها فرا گرفته خواهد شد.

بهینه‌سازی تصمیمات مربوط به هزینه‌ی چرخه‌ی عمر (LCC) تجهیزات و ماشین‌آلات

هشتم و نهم

دکتر علی زواشکیانی

2550

در این کارگاه نرم‌افزارهای AGE/CON و PERDEC معرفی و نحوه‌ی استفاده‌ی از آنها به منظور حل مسائل مرتبط با LCC نشان داده خواهد شد و نرم‌افزاری جهت پیش‌بینی هزینه‌های آینده‌ی عملیاتی و نگهداری و تعمیرات ارائه می‌شود.

ساختار نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) و آشنایی با پیاده‌سازی آن

10 و 11

دکتر علی زواشکیانی

2550

آشنایی با برون‌سپاری در نگهداری و تعمیرات

12

مهندس محسن سالاری

1150


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع

مجموعه کارگاه‌های آموزشی مدیریت انرژی

مرکز مدیریت انرژی آریانا در آبان‌ماه دو تکنیک کاهش مصرف انرژی در یک بنگاه اقتصادی را به مدیران و کارشناسان نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری آموزش داد تا کسب دانش تخصصی مدیریت انرژی، برنامه‌های مدیریت انرژی در سازمان‌ها را کارامدتر نماید.

هزینه‌های انرژی بیش از گذشته در هزینه‌ی تولید سهم داشته و در فضای اقتصاد رقابتی، کاهش این هزینه‌ها به مهم‌ترین هدف هر صنعتی تبدیل شده است و سعی می‌شود جهت کاهش شدت مصرف آن در بنگاه به بهسازی مصرف و افزایش راندمان استفاده از آن پرداخته شود. دو تکنیک مدیریت انرژی و ممیزی انرژی کمک شایانی به بنگاه اقتصادی می‌نماید تا همگام با بهبود کیفی خدمات یا محصول ارائه‌شده قادر به کاهش قیمت تمام‌شده باشند.

نوسانات قیمت انرژی و اثرات زیست‌محیطی سوخت‌های فسیلی، فرایند مدیریت انرژی را به یک وظیفه‌ی مهم در صنایع با مصرف بالا تبدیل نموده است تا به ضرورت کاهش هزینه‌های انرژی و استفاده‌ی بهره‌ور آن پرداخته شود. همچنین تکنیک ممیزی انرژی به عنوان گام نخست در مسیر استفاده‌ی بهینه از انرژی به شناسایی حوزه‌های اتلاف و اقدامات اصلاحی می‌پردازد.

مرکز مدیریت انرژی آریانا از گروه‌های گروه پژوهشی- صنعتی آریانا، ارائه‌ی خدمات آموزش و مشاوره خود را در زمینه‌ی آموزش روش‌ها و ابزارهای توسعه‌یافته مدیریت انرژی قرار داده است تا شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم کلیدی این حوزه، نحوه‌ی پیاده‌سازی آنها را فرا گیرند.

مدیران و کارشنان تاسیسات و خدمات پشتیبانی و علاقمندان آشنایی با نحوه‌ی پیاده‌سازی این تکنیک‌ها در سازمان‌ها می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از کانال‌های ارتباطی زیر کسب نمایند:

تلفن: 88342900، فکس: 88836410

وب‌سایت: www.aryanagroup.com، پست الکترونیکی: info@aryanagroup.com

 

کارگاه مدیریت انرژی (سه روز)

- وضعیت مصرف انرژی و حساسیت‌زایی (ورود به بحث)

- ممیزی و مدیریت انرژی

- چارت و موقعیت سازمانی تیم انرژی (تخصص‌های لازم)

- اصول اولیه‌ی مدیریت انرژی

- وظایف مدیر انرژی

- ثبت اطلاعات لازم

- بررسی کلی وضعیت براساس قبوض انرژی

- محاسبه‌ی شدت مصرف انرژی

- اندازه‌گیری‌های لازم و محاسبه‌ی راندمان

- پیگیری نتایج اجرای راهکارهای صرفه‌جویی

- نرم‌افزار مدیریت اطلاعات انرژی (EIMS)

 

کارگاه ممیزی انرژی در ساختمان (دو روز)

- هدف از ممیزی انرژی و آشنایی با مبحث

- روش‌های مختلف ممیزی انرژی در ساختمان

- مراحل ممیزی انرژی

- تجهیزات اندازه‌گیزی (آشنایی کارگاهی)

- مدل‌سازی ساختمان

- راهکارهای صرفه‌جویی

- نرم‌افزارهای مرتبط (آشنایی کارگاهی)

- روش‌های برآورد فنی- اقتصادی

 

تکنیک‌های مدیریت انزژی و ممیزی انرژی بر پایه‌ی شناسایی مصرف غیر ضروری انرژی، اصلاح راندمان مصرف ضروری انرژی و خرید انرژی در کمترین قیمت استوار هستند که با توجه به برنامه‌های کلان کشور در زمینه‌ی قیمت‌گذاری انر‌ژی، کسب آمادگی برای استفاده‌ی بهینه از انرژی اهمیت دوچندان یافته است.

زمینه‌های خدمات آموزش و مشاوره‌ی مرکز مدیریت انرژی آریانا

- آموزش ممیزی انرژی در بخش‌های ساختمان و مسکن

- آموزش مدیریت انرژی در بخش‌های ساختمان و صنعت برای سه گروه مدیران، مهندسان و کارگران ماهر

- آموزش روش‌های بهینه‌سازی انرژی جهت واحدهای نگهداری و تعمیرات تاسیسات مرکزی

- آموزش مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و مسکن

- آموزش شرکت‌های مدیریت انرژی

 

مدرسین مرکز

 

مهندس علی کناری

- مدرس دوره‌های بهینه‌سازی انرژی و تجهیزات اندازه‌گیری در دانشگاه تهران

- دارای سوابق پژوهشی و اجرایی در زمینه‌ی بهینه‌سازی انرژی

 

دکتر منصور جدیدی

- مدرس دوره‌های بهینه‌سازی انرژی در تاسیسات مکانیکی و مبحث 19 مقررات ملی

- عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی

 

مهندس رسول آخرتی

- مدرس دوره‌های بهینه‌سازی انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر

- دارای سوابق اجرایی و پژوهشی در زمینه‌ی بهینه‌سازی انرژی


كاشانه، گروه علمي- كاربردي مهندسي صنايع